Madridista.dk mener: Tid til at sige farvel til Iker Casillas

13 år 2 måneder siden #61 af LasseRMD
Jeg synes denne debat er forrygt. Utroligt at Mourinho får Reals fans til at tvivle på en af de største Madridistas gennem tiden.

1) Casillas er en fantastisk ambassadør for holdet, Madrid og hele fodbold-Spanien. Dette så man også senest med hans hæder i Madrid.

2) Casillas har været verdens bedste målmand i MANGE år. Hvorfor skulle han ikke finde dette niveau igen? Han har endda været god, selvom mange mener at han er faldet i niveau de sidste 2-3 år, men han bliver stadig kåret til verdens bedste målmand, og redder Spanien under hver slutrunde. Desuden er han snart 32, og målmænd bliver kun bedre, når de kommer op i alderen (selvfølgelig stopper det på et tidspunkt).

Jeg mener, at lige så snart Mourinho er væk, og Casillas bare får en smule tillid fra en træner, som ikke vil føre sig frem, og gøre sig større end holdet (Mou). Så er Casillas verdens bedste igen. For mig er det ubegribeligt, at Mourinho kan få så mange skeptikere over på en Madridista, som i flere år, har bevist hvilken fantastisk målmand han er.

Han er en spillende legende jo!
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, Dios, Vildfaren, MMM

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Juanito
  • Gæst
  • Gæst
13 år 2 måneder siden #62 af Juanito
Jeg havde ikke forventet en artikel som denne. Kan kun erklære mig enig med indlæg #6 og #9 på første side.

13 år 2 måneder siden #63 af Elkrimi
Jeg synes det er pinligt, at nogle i denne debat bliver ved at snakke om følelsen og hvis man holder med Casillas i denne sag, så er det pga. ens følelser, hvilket disse personer iøvrigt mener er helt forståeligt.....

Stop. Det eneste vi har med at gøre i denne debat er formodninger, følelser og kun meget lidt logik, da vi INGEN indsigt har i hvad der er foregået bag facaden. Og om Diego Lopez reelt gør det bedre til træning end Casillas.

Mourinho-tilhængere bør i virkeligheden også spørge sig selv, om man efterhånden blindt holder med portugiseren... Når man begynder på "Soy de Mou"-kampagner og lignende, så er der i den grad også noget man gerne vil forsvare, et parti man gerne vil tage.
Han er i den grad gået over stregen i Casilas-sagen. Det er blevet en personlig hetz, som er decideret ynkelig at være vidne til.

Og jeg forstår egentlig heller ikke hvorfor det bliver gjort til, at Casillas er en ynkelig muldvarp, som sladrer i pressen bare for at dække sin egen ryg. Mon dog.

Mourinho er en ekstrem træner, med overbevisende metoder, indtil det bliver for meget og netop derfor er han kun 2-3 år i hver klub.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, rezamadridista, andreashn, MMM, LasseRMD

13 år 2 måneder siden #64 af Daniel

Elkrimi skrev: Jeg synes det er pinligt, at nogle i denne debat bliver ved at snakke om følelsen og hvis man holder med Casillas i denne sag, så er det pga. ens følelser, hvilket disse personer iøvrigt mener er helt forståeligt.....

Jeg ved ikke, om du fejlagtigt refererer til mit seneste indlæg, ud fra ovenstående vrøvleri, men faktum er, at man kan anskue denne sag med følelser eller nogenlunde rationalitet; jeg kan se, at du har valgt førstnævnte udgave. Det er forståeligt, at man er styret af føelelser - egenskaben der blandt andet adskiller os fra aberne(!) - men det er vigtigere at anskue virkeligheden med rationalitet. Casillas er et klubikon, men det er ikke ensbetydende med, at han er fredet.

Stop. Det eneste vi har med at gøre i denne debat er formodninger, følelser og kun meget lidt logik, da vi INGEN indsigt har i hvad der er foregået bag facaden. Og om Diego Lopez reelt gør det bedre til træning end Casillas.

Men....... den enkelte ved vel efterhånden, at Diego Lopez pt. er en bedre målmand end Casillas; Diego Lopez nu kontra Casillas før sin skade, er bare en klasse bedre. Diego Lopez laver Casillas-redninger, og Casillas har det seneste halve år, måske endda mere, blegnet i forhold til sine reelle kvaliteter.

Mourinho-tilhængere bør i virkeligheden også spørge sig selv, om man efterhånden blindt holder med portugiseren... Når man begynder på "Soy de Mou"-kampagner og lignende, så er der i den grad også noget man gerne vil forsvare, et parti man gerne vil tage.
Han er i den grad gået over stregen i Casilas-sagen. Det er blevet en personlig hetz, som er decideret ynkelig at være vidne til.

Mourinho er ikke i Real Madrid efter sommerferien, og det er vi mange der er glade for. Jeg er i hvert fald, men hvis Casillas ikke strammer op, både på banen og uden for denne ditto, ser jeg ingen grund til at begræde et farvel til ham ligeledes. Jeg må endvidere - igen - henvise til, at Lopez har stået fremragende, hvorfor dit udsagn om, at det er en personlig hetz forstummer. Det havde været korrekt, såfremt Lopez havde stået forfærdeligt, men det er ikke tilfældet.

Faktum er, at flertallet er pro-Casillas, grundet dennes status i klubben, hvorfor det er korrekt at henvise til følelser i dette enkeltstående tilfælde. Jeg vil Real Madrid det bedste, og hvis det bedste er at lade Casillas OG Mourinho, for sidstnævnte skal simpelthen ud af klubben, finde nye græsgange, er det sådan virkeligheden forholder sig, og et valg jeg vil støtte op om.
Sidste redigering: 13 år 2 måneder siden ved Daniel.
Følgende bruger(e) sagde tak: anes, JimmyBroe

13 år 2 måneder siden #65 af Jelle

Dios skrev:

Jelle skrev:

Hugol skrev: Det har vaeret et lorte aar rent ud sagt.

- Og alligevel har vi nået ChL semi-finalen!

... For tredje år i træk!

Der er et eller andet sted i regnskabet, hvor folk mangler at give en hel del kredit til Mourinho.

Så kan vi passende tage forbi Cibeles og fejre de 3 semifinaler ;)

Jamen jeg er klar! Enhver undskyldning, for at tage til Madrid, er en god undsklydning ;)

Hugol skrev:

Jelle skrev:

Hugol skrev: Det har vaeret et lorte aar rent ud sagt.

- Og alligevel har vi nået ChL semi-finalen!

... For tredje år i træk!

Der er et eller andet sted i regnskabet, hvor folk mangler at give en hel del kredit til Mourinho.

Nu har jeg så betalt over 12000 danske kroner for de sidste 3 sæsoner på Real Madrid, kun billetter. Det skal gøres op i penge, fordi spillerne betales via hvad os fans giver i sæson kort, VIP billetter, tøj med mere. Det er bare ikke godt nok det som er leveret af hele klubben.

MENOS MILLONES Y MAS COJONES

Om det er "godt nok" skal jeg ikke kunne afgøre. Jeg kan blot konstatere at det er blevet meget bedre i forhold til tidligere år! Vi er kort sagt gået fra at være Europas største joke til at være et af verdens bedste hold i den neutrale fodboldfans øjne - og lige netop det fortjener noget credit, når vi snakker om Mou's (sandsynlige) afgang.

13 år 2 måneder siden #66 af Siempre fiel
Synes det er overraskende (læs: rystende) at så mange uden problemer mener at det er helt ok hvis Casillas smides på porten. Men det er åbenbart ik nok at være valgt til titlen som verdens bedste keeper på nu 5. år, fremstå som selve symbolet på madridismoen og generelt være det store samlingspunkt for både klub og landshold.

Så ved jeg at der er tegn på han måske ka ha været involveret i at lække nogle oplysninger til pressen - dette er dog altså på ingen måde bevist - og så har han uden tvivl haft 1½-2 sæsoner nu hvor han ik har ramt tidligere tiders niveau, men er det virkelig det som har gjort at han har mistet al den goodwill fra så mange fans? Jeg mener, han er jo stadig verdens bedste - i hvert fald kåret til det - og hvis man ik mener dét, så ka man vel ik komme udenom at han mindst er blandt de 3-5 bedste.

Folk har mange gange så travlt med at eksplodere i eufori over spillere fra La Cantera, en Granero var mange folk fuldstændig vilde med bare han havde 3 vellykkede afleveringer på en halvsæson og Callejon er i manges øjne helt fremragende, selv om han de seneste 3 sæsoner endnu ik er lykkedes med at sætte en modspiller med en dribling, men Iker er pludselig undværlig omend han er den bedste på sin plads og opfylder alle krav for, om nogen, at være indbegrebet af en ægte Real Madrid-spiller. Ja, jeg synes det er mærkeligt, mildt sagt.

Jeg ka sågar se at én herinde mener at Iker "da gerne må blive", men at anførerbindet straks ska strippes fra hans arm og placeres på dets "rette ejer", Sergio Ramos. Så vi er åbenbart dér, hvor ik Iker enten ska smides på porten eller i det mindste på bænken - ovenikøbet ska klubbens grundlæggende regler for hvem der er anfører (spilleren med størst anciennetet) ska nu omgøres alene så vi ka slippe for ham som anfører. Jeg må undres.

Jeg ska skynde mig at sige at jeg personligt jublede, da Diego Lopez endte i Madrid her i januar måned - jeg har i mange år været en stor beundrer af ham og var ked af at miste ham for år tilbage, men erkendte at han ganske enkelt var for god til at forblive reserve. Så det er super at ha ham som reserve og til at spille Copa del Rey - og ganske givet også til at give Iker modstand, for det tror jeg bestemt ku gavne ham. Og han har været virkelig stærk Diego Lopez, men at sige at han er en bedre keeper, det er altså at stramme den - og han har bestemt kostet et par mål i Madridtrøjen allerede. Og det er vel i bund og grund det vigtigste parameter.

Jeg vil skynde mig at sige at jeg har været Mourinho-fan fra dag ét! Jeg synes det har været fremragende at ha ham som træner og han har gjort meget godt for klubben imo. Men lige omkring juletid 2012, så knækkede filmen for mit vedkommende. sagen omkring Adán og de udtalelser han kom med var så pinlige og det var tydeligt at han var villig til at lade sine personlige kampe koste point - og det var netop hvad der skete. Siden jul har det jo været skrigende tydeligt at Mou ville være fortid i klubben senest nu til sommer. Siden jul har vi også vidst at mesterskabet var helt væk - alligevel må jeg sige at det generer mig når holdets træner SÅ tydeligt aom tilfældet har været, har givet udtryk for at ligakampene har raget ham en fløjtende skid. Ok, man behøver ik gå all in hver kamp, hvis man eksempelvis vil spare spillere til CL, MEN man ku måske forvente at manden bare ville forsøge at udvise en smule engagement. Jeg har overordnet været glad for Mous tid i klubben - ik mindst fordi han kraftigt har reduceret det fodboldmæssige forspring Barca havde da han kom til - men de seneste måneder efterlader mig desværre med det klare indtryk af ham personligt, at han er helt ekstrem egoistisk, barnlig og på alle måder betragter sig selv som over klubben. Sørgelig slutning.

Føles desværre som om at han har lykkedes med at skabe splittelse i både truppen og blandt fans - forhåbentlig ka vi vel alle sammen blive enige om at dét at smide Iker på porten mildt sagt ik ka være nogen prioritet. Der er brug for en grundstamme, et samlingspunkt, en keeper med erfaring og så taler det vel ik imod ham at han tilfældigvis oz er verdens bedste. Så ka vi måske nærmere koncentrere os om at skaffe os en højre back og en midtbane med fart i - det er vist bedre at bruge tid og kræfter på det.
Følgende bruger(e) sagde tak: andreashn, MMM

13 år 2 måneder siden #67 af Jaken

Daniel skrev: Jeg vil Real Madrid det bedste, og hvis det bedste er at lade Casillas OG Mourinho, for sidstnævnte skal simpelthen ud af klubben, finde nye græsgange, er det sådan virkeligheden forholder sig, og et valg jeg vil støtte op om.

Men hvorfor er det det bedste for Real Madrid at lade Casillas gå?

Jeg vil gerne snart have en punktlig og konkret forklaring på, hvad Casillas har gjort forkert? Udover det, at han måske gik til pressen, hvilket i så fald selvfølgelig ikke er optimalt..

Daniel skrev: Men....... den enkelte ved vel efterhånden, at Diego Lopez pt. er en bedre målmand end Casillas; Diego Lopez nu kontra Casillas før sin skade, er bare en klasse bedre. Diego Lopez laver Casillas-redninger, og Casillas har det seneste halve år, måske endda mere, blegnet i forhold til sine reelle kvaliteter.

Nej, det gør jeg ikke. Vi skal også passe på med at gøre Diego Lopez bedre end han er. Han har gjort det rigtig godt i forhold til forventningerne, men han har da også set usikker ud op til flere par gange og lavet nogle fejl. Man skal og kan ikke tage noget som helst fra hans fine tilbagekomst i klubben, men han vinder trods alt ikke titlen som verdens bedste målmand lige foreløbigt.
SÅ svært tror jeg nu ikke det er at slå ham af...

Jeg må også sige, at jeg ikke kan nikke genkendende til al den snak om Casillas’ lave niveau. Ja, han spillede på et lavt niveau i den første del af sæsonen, men igen, i kampene inden sin skade, lod han til at have løftet sit niveau markant. Det bliver ofte glemt.

Daniel skrev: Casillas skal ikke måle og vejes på sine mindre heldige optrædener det seneste år eller halvandet, men Jespers pointe med denne reference er alligevel sigende. Der har været tydelige tegn på, at spilleglæden er ved at fordufte hos Casillas, og pendanten, den nuværende førstemålmand, Lopez, spiller med enorm glæde, hvilket giver personlige resultater mellem stængerne - han har står særdeles glimrende og er i skrivende stund ikke længere med på holdet i et vikariat; Casillas skal med andre ord til at kæmpe for pladsen og spørgsmålet er, om han ser sig selv for god til det!

Mht. manglende spilleglæde, ja, så må jeg endnu engang melde mig uenig. Hvad viser det? Jeg synes tværtimod, at han har været den mest indlevende ude på bænken. Langt mere end Mourinho eksempelvis…

No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Følgende bruger(e) sagde tak: Vildfaren, rezamadridista, andreashn, MMM

13 år 2 måneder siden #68 af Siempre Madrid

Siempre fiel skrev: Synes det er overraskende (læs: rystende) at så mange uden problemer mener at det er helt ok hvis Casillas smides på porten. Men det er åbenbart ik nok at være valgt til titlen som verdens bedste keeper på nu 5. år, fremstå som selve symbolet på madridismoen og generelt være det store samlingspunkt for både klub og landshold.

Så ved jeg at der er tegn på han måske ka ha været involveret i at lække nogle oplysninger til pressen - dette er dog altså på ingen måde bevist - og så har han uden tvivl haft 1½-2 sæsoner nu hvor han ik har ramt tidligere tiders niveau, men er det virkelig det som har gjort at han har mistet al den goodwill fra så mange fans? Jeg mener, han er jo stadig verdens bedste - i hvert fald kåret til det - og hvis man ik mener dét, så ka man vel ik komme udenom at han mindst er blandt de 3-5 bedste.

Folk har mange gange så travlt med at eksplodere i eufori over spillere fra La Cantera, en Granero var mange folk fuldstændig vilde med bare han havde 3 vellykkede afleveringer på en halvsæson og Callejon er i manges øjne helt fremragende, selv om han de seneste 3 sæsoner endnu ik er lykkedes med at sætte en modspiller med en dribling, men Iker er pludselig undværlig omend han er den bedste på sin plads og opfylder alle krav for, om nogen, at være indbegrebet af en ægte Real Madrid-spiller. Ja, jeg synes det er mærkeligt, mildt sagt.

Jeg ka sågar se at én herinde mener at Iker "da gerne må blive", men at anførerbindet straks ska strippes fra hans arm og placeres på dets "rette ejer", Sergio Ramos. Så vi er åbenbart dér, hvor ik Iker enten ska smides på porten eller i det mindste på bænken - ovenikøbet ska klubbens grundlæggende regler for hvem der er anfører (spilleren med størst anciennetet) ska nu omgøres alene så vi ka slippe for ham som anfører. Jeg må undres.

Jeg ska skynde mig at sige at jeg personligt jublede, da Diego Lopez endte i Madrid her i januar måned - jeg har i mange år været en stor beundrer af ham og var ked af at miste ham for år tilbage, men erkendte at han ganske enkelt var for god til at forblive reserve. Så det er super at ha ham som reserve og til at spille Copa del Rey - og ganske givet også til at give Iker modstand, for det tror jeg bestemt ku gavne ham. Og han har været virkelig stærk Diego Lopez, men at sige at han er en bedre keeper, det er altså at stramme den - og han har bestemt kostet et par mål i Madridtrøjen allerede. Og det er vel i bund og grund det vigtigste parameter.

Jeg vil skynde mig at sige at jeg har været Mourinho-fan fra dag ét! Jeg synes det har været fremragende at ha ham som træner og han har gjort meget godt for klubben imo. Men lige omkring juletid 2012, så knækkede filmen for mit vedkommende. sagen omkring Adán og de udtalelser han kom med var så pinlige og det var tydeligt at han var villig til at lade sine personlige kampe koste point - og det var netop hvad der skete. Siden jul har det jo været skrigende tydeligt at Mou ville være fortid i klubben senest nu til sommer. Siden jul har vi også vidst at mesterskabet var helt væk - alligevel må jeg sige at det generer mig når holdets træner SÅ tydeligt aom tilfældet har været, har givet udtryk for at ligakampene har raget ham en fløjtende skid. Ok, man behøver ik gå all in hver kamp, hvis man eksempelvis vil spare spillere til CL, MEN man ku måske forvente at manden bare ville forsøge at udvise en smule engagement. Jeg har overordnet været glad for Mous tid i klubben - ik mindst fordi han kraftigt har reduceret det fodboldmæssige forspring Barca havde da han kom til - men de seneste måneder efterlader mig desværre med det klare indtryk af ham personligt, at han er helt ekstrem egoistisk, barnlig og på alle måder betragter sig selv som over klubben. Sørgelig slutning.

Føles desværre som om at han har lykkedes med at skabe splittelse i både truppen og blandt fans - forhåbentlig ka vi vel alle sammen blive enige om at dét at smide Iker på porten mildt sagt ik ka være nogen prioritet. Der er brug for en grundstamme, et samlingspunkt, en keeper med erfaring og så taler det vel ik imod ham at han tilfældigvis oz er verdens bedste. Så ka vi måske nærmere koncentrere os om at skaffe os en højre back og en midtbane med fart i - det er vist bedre at bruge tid og kræfter på det.

Iker Casillas er uden tvivl en af verdens allerbedste målmænd, det skal der ikke herske nogen tvivl om.

Min modstand går ikke så meget på, at Diego López er bedre, selv om jeg mener at han vil være en fuldgod erstatning. Mit problem med Iker Casillas er, at jeg ikke føler at han har optrådt loyalt og så kan han for min skyld være La Fábrica-produkt siden sit 9. år eller en Mercenario, som er kommet på grund af pengene. Jeg kan ikke slippe tanken om, at Iker Casillas har misbrugt sin position og det synes jeg faktisk, at der er noget, som tyder på, selv om jeg ikke har et klokkeklart bevis, som også vil være svært at få, eftersom de madrilenske aviser nu støtter Iker Casillas 175,9% og decideret slagter Mourinho, som bestemt heller ikke altid agerer korrekt.

Lige en sidebemærkning til din kommentar om, at Mourinho har negligeret La Liga efter jul, så er det jo bare et faktum, at Real Madrid er det bedste hold i 2013.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe

13 år 2 måneder siden #69 af andreashn

Siempre Madrid skrev: Lige en sidebemærkning til din kommentar om, at Mourinho har negligeret La Liga efter jul, så er det jo bare et faktum, at Real Madrid er det bedste hold i 2013.

Det kan godt være at Real Madrid er det bedste hold i 2013, men vi er da ihvertfald lang fra at være det bedst spillende hold. Der er ikke mange kampe hvor Real Madrids spil faktisk har fungeret.

¡Hala Madrid!

13 år 2 måneder siden #70 af Siempre fiel

Siempre Madrid skrev: Lige en sidebemærkning til din kommentar om, at Mourinho har negligeret La Liga efter jul, så er det jo bare et faktum, at Real Madrid er det bedste hold i 2013.

Sandt, men jeg er overbevist om at du heller ik har ku undgå at bemærke at Mou nærmest har anstrengt sig for at gøre det klart hvor lidt ligaen rager ham og det må jeg altså indrømme gør lidt ondt når jeg både har været rigtig begejstret for manden og samtidig ved hvor meget det betyder for mig selv og mange andre.

Og indrømmet, jeg synes oz der er noget der peger på at han har trådt ved siden af ift at lække info til pressen. Det er helt sikkert ik ok, men vi har trods alt ingen beviser for dette.

Og ift Diego Lopez - glimrende keeper - og har især gjort det godt i CL. Men alligevel ska jeg sige at jeg op til returkampen mod Dortmund sad med et håb om at Mou ville overraske og smide Iker på mål. Ik fordi jeg troede han ville redde hverken færre eller flere bolde end Lopez, men simpelthen pga den effekt det ville ha på de andre spillere at ha ham tilbage. Har altså en idé om at det giver de andre spillere noget ekstra når man har en kapacitet som ham i målet - men det var bare et sidespring - og rent fodboldmæssigt gjorde Lopez det fremragende i netop dén kamp - havde bare håbet man havde satset på den x-faktor det havde givet at få Iker tilbage i netop dén kamp..
Følgende bruger(e) sagde tak: Elkrimi

13 år 2 måneder siden #71 af Siempre Madrid

andreashn skrev:

Det kan godt være at Real Madrid er det bedste hold i 2013, men vi er da ihvertfald lang fra at være det bedst spillende hold. Der er ikke mange kampe hvor Real Madrids spil faktisk har fungeret.

Smukt spil afhænger af øjnene der ser. Resultaterne kan aflæses af tabellen og her er der ingen tvivl i 2013; Real Madrid har været bedst.

13 år 2 måneder siden #72 af Siempre Madrid

Siempre fiel skrev:

Sandt, men jeg er overbevist om at du heller ik har ku undgå at bemærke at Mou nærmest har anstrengt sig for at gøre det klart hvor lidt ligaen rager ham og det må jeg altså indrømme gør lidt ondt når jeg både har været rigtig begejstret for manden og samtidig ved hvor meget det betyder for mig selv og mange andre.

Og indrømmet, jeg synes oz der er noget der peger på at han har trådt ved siden af ift at lække info til pressen. Det er helt sikkert ik ok, men vi har trods alt ingen beviser for dette.

Og ift Diego Lopez - glimrende keeper - og har især gjort det godt i CL. Men alligevel ska jeg sige at jeg op til returkampen mod Dortmund sad med et håb om at Mou ville overraske og smide Iker på mål. Ik fordi jeg troede han ville redde hverken færre eller flere bolde end Lopez, men simpelthen pga den effekt det ville ha på de andre spillere at ha ham tilbage. Har altså en idé om at det giver de andre spillere noget ekstra når man har en kapacitet som ham i målet - men det var bare et sidespring - og rent fodboldmæssigt gjorde Lopez det fremragende i netop dén kamp - havde bare håbet man havde satset på den x-faktor det havde givet at få Iker tilbage i netop dén kamp..

Og det er vi helt enige om, for vi er ikke forvænte med, at man skal høre, at La Liga er ligegyldig, men der er Mourinho jo en kold skid, som siger tingene ligeud og selv om vi andre har siddet med drømmen om, at det var muligt at indhente Barcelona, så har vi jo godt inderst inde vidst, at det var komplet umuligt.

Angående Iker, så har vi ikke beviser, men - som du selv siger - en række indikationer på, at han ikke har været fin i kanten og det er det, som jeg reagerer på.

Lad det være sagt med det samme: Jeg hader jo ikke Iker Casillas, men hvis nogen træner nogensinde skal have en chance i Real Madrid, kan det ikke nytte noget, at man har spillere, som udnytter deres position til at fremme deres egen sag.

Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe

Leveret af Kunena Forum