Madridista.dk mener: Tid til at sige farvel til Iker Casillas

13 år 2 måneder siden #73 af MMM

Siempre Madrid skrev:

Siempre fiel skrev:

Siempre Madrid skrev: Lige en sidebemærkning til din kommentar om, at Mourinho har negligeret La Liga efter jul, så er det jo bare et faktum, at Real Madrid er det bedste hold i 2013.

Sandt, men jeg er overbevist om at du heller ik har ku undgå at bemærke at Mou nærmest har anstrengt sig for at gøre det klart hvor lidt ligaen rager ham og det må jeg altså indrømme gør lidt ondt når jeg både har været rigtig begejstret for manden og samtidig ved hvor meget det betyder for mig selv og mange andre.

Og indrømmet, jeg synes oz der er noget der peger på at han har trådt ved siden af ift at lække info til pressen. Det er helt sikkert ik ok, men vi har trods alt ingen beviser for dette.

Og ift Diego Lopez - glimrende keeper - og har især gjort det godt i CL. Men alligevel ska jeg sige at jeg op til returkampen mod Dortmund sad med et håb om at Mou ville overraske og smide Iker på mål. Ik fordi jeg troede han ville redde hverken færre eller flere bolde end Lopez, men simpelthen pga den effekt det ville ha på de andre spillere at ha ham tilbage. Har altså en idé om at det giver de andre spillere noget ekstra når man har en kapacitet som ham i målet - men det var bare et sidespring - og rent fodboldmæssigt gjorde Lopez det fremragende i netop dén kamp - havde bare håbet man havde satset på den x-faktor det havde givet at få Iker tilbage i netop dén kamp..

Og det er vi helt enige om, for vi er ikke forvænte med, at man skal høre, at La Liga er ligegyldig, men der er Mourinho jo en kold skid, som siger tingene ligeud og selv om vi andre har siddet med drømmen om, at det var muligt at indhente Barcelona, så har vi jo godt inderst inde vidst, at det var komplet umuligt.

Angående Iker, så har vi ikke beviser, men - som du selv siger - en række indikationer på, at han ikke har været fin i kanten og det er det, som jeg reagerer på.

Lad det være sagt med det samme: Jeg hader jo ikke Iker Casillas, men hvis nogen træner nogensinde skal have en chance i Real Madrid, kan det ikke nytte noget, at man har spillere, som udnytter deres position til at fremme deres egen sag.

Hvilke indikationer på at Iker ikke har været fin i kanten er det du har set? Jeg har set mange henvisninger til dem, men jeg har ikke set nogle konkrete eksempler.
Følgende bruger(e) sagde tak: andreashn

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 2 måneder siden #74 af Siempre fiel

Siempre Madrid skrev: Og det er vi helt enige om, for vi er ikke forvænte med, at man skal høre, at La Liga er ligegyldig, men der er Mourinho jo en kold skid, som siger tingene ligeud og selv om vi andre har siddet med drømmen om, at det var muligt at indhente Barcelona, så har vi jo godt inderst inde vidst, at det var komplet umuligt.

Angående Iker, så har vi ikke beviser, men - som du selv siger - en række indikationer på, at han ikke har været fin i kanten og det er det, som jeg reagerer på.

Lad det være sagt med det samme: Jeg hader jo ikke Iker Casillas, men hvis nogen træner nogensinde skal have en chance i Real Madrid, kan det ikke nytte noget, at man har spillere, som udnytter deres position til at fremme deres egen sag.

Mesterskabet har været væk, men Mou har gjort en dyd ud af at alle sku ku se at de kampe ragede ham en skid - det mener jeg er decideret barnligt - nøjagtigt som hans udtalelser omkring Adan vs. Iker og Diego Lopez-købet vs. Iker.

Men klart Iker ik ska være fredet - og han ska heller ik modarbejde træneren - det er selvfølgelig ik ok hvis det sker. Derfor tror jeg oz at reel konkurrence a la en Diego Lopez er sundt for Iker og hans præstationer. Men selv om Diego Lopez så havde stået helt fejlfrit, så er det godt nok ik mange steder hvor det ville ske, at træneren ville lade verdens bedste keeper, anfører og klubikon blive siddende på bænken når han var frisk igen. Det er lige præcis én ting: personlig vendetta og yderst barnligt. Men det ændrer ik på min holdning til Mou - allerede før den seneste Iker vs. Diego Lopez-debat havde jeg for længst opgivet tanken om at Mou var god for Real Madrid. han gjorde nogle gode ting for klubben, men han blev bare aldrig synonym med klubben. Han følte sig desværre hævet over klubben - og hans karriere og hans virke i Real Madrid var ganske enkelt to forskellige ting, hvilket jeg bare ville ønske han ville ha skjult lidt bedre. Men han elsker jo konfrontationer og opmærksomhed, så det ku vel næsten ik ende anderledes desværre.
Følgende bruger(e) sagde tak: andreashn, MMM

13 år 2 måneder siden #75 af Siempre Madrid

MMM skrev:

Siempre Madrid skrev:

Siempre fiel skrev:

Siempre Madrid skrev: Lige en sidebemærkning til din kommentar om, at Mourinho har negligeret La Liga efter jul, så er det jo bare et faktum, at Real Madrid er det bedste hold i 2013.

Sandt, men jeg er overbevist om at du heller ik har ku undgå at bemærke at Mou nærmest har anstrengt sig for at gøre det klart hvor lidt ligaen rager ham og det må jeg altså indrømme gør lidt ondt når jeg både har været rigtig begejstret for manden og samtidig ved hvor meget det betyder for mig selv og mange andre.

Og indrømmet, jeg synes oz der er noget der peger på at han har trådt ved siden af ift at lække info til pressen. Det er helt sikkert ik ok, men vi har trods alt ingen beviser for dette.

Og ift Diego Lopez - glimrende keeper - og har især gjort det godt i CL. Men alligevel ska jeg sige at jeg op til returkampen mod Dortmund sad med et håb om at Mou ville overraske og smide Iker på mål. Ik fordi jeg troede han ville redde hverken færre eller flere bolde end Lopez, men simpelthen pga den effekt det ville ha på de andre spillere at ha ham tilbage. Har altså en idé om at det giver de andre spillere noget ekstra når man har en kapacitet som ham i målet - men det var bare et sidespring - og rent fodboldmæssigt gjorde Lopez det fremragende i netop dén kamp - havde bare håbet man havde satset på den x-faktor det havde givet at få Iker tilbage i netop dén kamp..

Og det er vi helt enige om, for vi er ikke forvænte med, at man skal høre, at La Liga er ligegyldig, men der er Mourinho jo en kold skid, som siger tingene ligeud og selv om vi andre har siddet med drømmen om, at det var muligt at indhente Barcelona, så har vi jo godt inderst inde vidst, at det var komplet umuligt.

Hvilke indikationer på at Iker ikke har været fin i kanten er det du har set? Jeg har set mange henvisninger til dem, men jeg har ikke set nogle konkrete eksempler.

Konkrete eksempler er vist lig med beviser, er det ikke?

Jeg faldt lige over noget andet, som overraskede mig en del. Nu er det fra to pamfletter, som jeg selv ynder at kalde useriøse, når det omhandler Real Madrid, men både Sport og El Mundo Deportivo beretter, at Ultras Sur i lørdags tilkendegav deres klare støtte til Mourinho og lavede smædesange mod Iker Casillas: "Casillas, Cabrón!, vete a la redacción" (Casillas, idiot!, skrid tilbage til redaktionen).

Hvad siger I til det? Nogen, som har hørt mere omkring det?

www.mundodeportivo.com/20130420/real-mad...las_54371383745.html

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Sidste redigering: 13 år 2 måneder siden ved Siempre Madrid.

13 år 2 måneder siden #76 af Steen

Siempre Madrid skrev:

MMM skrev:

Siempre Madrid skrev:

Siempre fiel skrev:

Jeg faldt lige over noget andet, som overraskede mig en del. Nu er det fra to pamfletter, som jeg selv ynder at kalde useriøse, når det omhandler Real Madrid, men både Sport og El Mundo Deportivo beretter, at Ultras Sur i lørdags tilkendegav deres klare støtte til Mourinho og lavede smædesange mod Iker Casillas: "Casillas, Cabrón!, vete a la redacción" (Casillas, idiot!, skrid tilbage til redaktionen).

Det er en løgn, der var flere journalister til stede, de alle har sagt de ikke kunne høre nogen negative sange om Casillas, men til gengæld hørte de smædesange om den journalist der startede dette rygte. Man skal ikke lytte til Sport og El Mundo Deportivo når det gælder Real Madrid nyheder.

EDIT: ved nærmere eftertanke, så kom jeg i tanke om denne situation som jeg tænker på ikke skete i weekenden, men for et par kampe siden, min fejl.
Men vi ved at fansene buhede af Mourinho da hans navn blev råbt op i stadionhøjtalerne, så det ville være ret underligt hvis de førsst gjorde det, for derefter at støtte ham..

Nu har jeg ikke læst hele denne tråd, så jeg undskylder hvis du allerede er blevet spurgt om dette, men i hvilken retning mener du at klubben skal bevæge sig hen? Det lader til du er pro Mou, hvis dette er tilfældet, kan du så give mig de fordele du ser ved at beholde manden?
Sidste redigering: 13 år 2 måneder siden ved Steen.

13 år 2 måneder siden #77 af Siempre Madrid
Jamen, jeg er fortaler for konstruktionen, hvor Mourinho (eller en anden træner) får det fulde ansvar for køb og salg og ordner det sammen med José Ángel Sánchez. Jeg bryder mig ikke om udsigten til, at vi får en ny dikkende lammehale, som sidder i sit hjemland og lader andre stå for køb og salg eller en, som skal stå skoleret for den sportslige ledelse og forsvare sine startopstillinger.

Fordelene ved at have Mourinho kunne være mange, men jeg er også fuldt ud med på, at han utvivlsomt vil tabe kampen til spansk presse og at hans dage i klubben er talte.

Når det er sagt, så må jeg også erkende, at Mourinho ikke altid har gjort tingene lettere for sig selv.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding

13 år 2 måneder siden #78 af MMM

Siempre Madrid skrev:

MMM skrev:

Siempre Madrid skrev:

Siempre fiel skrev:

Nu sondrer du jo selv mellem konkrete beviser og indikationer. Mit spørsmål gik på hvilke indikationer du henviser til.

13 år 2 måneder siden #79 af Steen

Siempre Madrid skrev:
Fordelene ved at have Mourinho kunne være mange, men jeg er også fuldt ud med på, at han utvivlsomt vil tabe kampen til spansk presse og at hans dage i klubben er talte.

Når det er sagt, så må jeg også erkende, at Mourinho ikke altid har gjort tingene lettere for sig selv.

Nu kan jeg selv ikke finde nogen betydningsfulde fordele ved at beholde Mourinho, kunne du nævne et par?
Følgende bruger(e) sagde tak: andreashn, MMM

13 år 2 måneder siden #80 af Elkrimi
@ Daniel

Du tager indlægget alt for personligt, det var ikke kun rettet mod dig.

Du kører videre i samme rille. Jeg forstår godt hvor du står, men derfor agerer du ikke mere rationelt end jeg.
Dit "rationale" er baseret på en antagelse, som du vurderer er korrekt, andre mener det er forkert.

Sagen kan deles op således:
1) Casillas har ageret illoyalt?
2) Casillas præsterer ringe til træning?
3) Casillas er en dårligere målmand end Diego Lopez?

1) Casillas og Mourinho har fra første sæson haft et halv dårligt forhold. Hvad det skyldes er ikke til at sige, men min formodning er at Casillas tidligt har protesteret mod den ultra-defensive tilgang og de gentagne pinlige opførsler fra Mourinho ifbm Barcelona-kampene. Episoder som størstedelen kan blive enige om intet har med Madridismo at gøre. (Læs en fortolkning af konflikten her: www.guardian.co.uk/football/blog/2012/ja...real-madrid-sid-lowe)
Om Casillas er gået til pressen med historier bag Mourinho's ryg er meget muligt og helt sikkert ikke den rigtige måde at løse konflikten på. Det kan også være at han udelukkende er gået til pressen for, at hjælpe sig selv. (Dette ser jeg dog som usandsynligt)

2)+3) Forestillingen om at Iker Casillas ikke leverer varen til træning har vi fra Mourinho og delvist Sacchi. Jeg anser Mourinho som en meget dårlig kilde i denne sag, da det mere eller mindre er kendt at de to ikke har været bedste venner siden første sæson - må vi konkludere eftersom Mou ville hente Lopez allerede der (hvor Casillas leverede solidt).

Sacchi's udsagn tror jeg man skal passe på med at lægge for meget i, da han var i klubben i 2004/05 - i en tumult periode (Camacho/Luxemburgo). Dengang havde vi bl.a. Ronaldo, som var en kendt fest-abe, hvilket ofte gik ud over træningen, så Casillas har næppe været den der trukket niveauet ned! Iøvrigt så har Casillas siden den sæson udviklet sig jævnt og etableret sig som verdens klart bedste keeper, så mon ikke han har gjort det helt rigtige i sin daglige træning.
TILFØJELSE: Sacchi har efterfølgende udtalt at Casillas leverer fint til træning! (sports.terra.com/soccer/sacchi-backtrack...00099cceb0aRCRD.html)
Som Casillas selv udtaler, så har han lært noget af alle målmandstrænere og mon ikke han er ved at have opbygget nogle rutiner som han ved fungerer. Og jo, det er da sandsynligt at han her i foråret har haft en nedtur, men har alle spillere ikke det? Havde C. Ronaldo ikke også det?

Casillas hæver altid sit niveau i de store kampe, det er hans force - han præsterer når det gælder. Jeg har ingen forståelse for, at man mener at Diego Lopez gjorde det bedre end Casillas ville have gjort i de afgørende kampe i CL. Det er umuligt at vurdere.

Jeg ser bestemt ikke nok grund til at Casillas skal sælges. Han skal have en fair chance imod Lopez i den kommende sæson, hvilket Mourinho da så sent som i dag gjorde opmærksom på ikke sker i hans tid. Dette indikerer igen, at Mourinho kører en hetz mod Casillas. Det er mere end bare det spillemæssige - det er personligt!
Sidste redigering: 13 år 2 måneder siden ved Elkrimi.
Følgende bruger(e) sagde tak: raul7=kongen, Vildfaren, rezamadridista, Jaken, andreashn, MMM, Siempre fiel

13 år 2 måneder siden #82 af Steen
For lige at bygge videre på den snak MMM og Gribben har i den anden tråd, så kan man læse pressemødet på engelsk her www.as.com/english/articulo/i-m-planning...30507dasdenspo_4/Ten

I prefer Diego López and while I am Real Madrid coach, he will always be the team's goalkeeper

Det bekræfter vel at det absolut ikke har noget at gøre med Casillas evner på målet? Som jeg sagde igår, så er det igen hans udtalelser der for mig til at ønske ham 100% væk. Han kan jo så nemt bare sige, den der er i den bedste form spiller. Men nej, han skal gøre det klart at det uanset hvad, så er det Diego Lopez som kommer til at stå. Selvom han siger at han har tænkt sig at fortsætte, så kan det være at han siger alt det her for at tvinge en fyreseddel frem. Hvis det ikke er tilfældet og han rent faktisk ønsker at blive i klubben, så er det på tide at Perez viser at han er en mand!
Følgende bruger(e) sagde tak: Elkrimi, rezamadridista, andreashn

13 år 2 måneder siden #83 af M_linding

Steen skrev: For lige at bygge videre på den snak MMM og Gribben har i den anden tråd, så kan man læse pressemødet på engelsk her www.as.com/english/articulo/i-m-planning...30507dasdenspo_4/Ten

I prefer Diego López and while I am Real Madrid coach, he will always be the team's goalkeeper

Det bekræfter vel at det absolut ikke har noget at gøre med Casillas evner på målet? Som jeg sagde igår, så er det igen hans udtalelser der for mig til at ønske ham 100% væk. Han kan jo så nemt bare sige, den der er i den bedste form spiller. Men nej, han skal gøre det klart at det uanset hvad, så er det Diego Lopez som kommer til at stå. Selvom han siger at han har tænkt sig at fortsætte, så kan det være at han siger alt det her for at tvinge en fyreseddel frem. Hvis det ikke er tilfældet og han rent faktisk ønsker at blive i klubben, så er det på tide at Perez viser at han er en mand!

Det siger jo også bare alt om situationen...:)

Man kan aldrig forestille sig nogen anden manager i en anden klub, som igen og igen udtaler sig så..... nedladende... om en spiller - Og da slet ikke kaptajnen.

Mourinho forsøger ikke engang, at være diplomatisk, eller skabe en bedre stemning.

13 år 2 måneder siden #84 af Steen

M_linding skrev:

Steen skrev: For lige at bygge videre på den snak MMM og Gribben har i den anden tråd, så kan man læse pressemødet på engelsk her www.as.com/english/articulo/i-m-planning...30507dasdenspo_4/Ten

Det siger jo også bare alt om situationen...:)

Man kan aldrig forestille sig nogen anden manager i en anden klub, som igen og igen udtaler sig så..... nedladende... om en spiller - Og da slet ikke kaptajnen.

Mourinho forsøger ikke engang, at være diplomatisk, eller skabe en bedre stemning.

Lige præcis, de sidste 3 år har været ét kæmpe cirkus, hvor de sidste 9 måender har været hovede forestillingen.
Ikke nok med at han har lagt sig ud med Casillas, så har det også været Ramos (som jeg mener håndterede sagen godt) ansatte, klubben og andre trænere og spillere. Problemet med Mourinho er, at uanset hvor dårligt han gør det her, så vil ALLE andre klubber på nær Barcelona stå med åbne arme for at tage imod ham, derfor kan han være så ligeglad som han har været. Udfra hans synsvinkel, så må man bare rose manden. Udover at have vundet næsten alt i alle klubber, så har han viklet hele fodboldverden om sin lillefinger.
Sidste redigering: 13 år 2 måneder siden ved Steen.

Leveret af Kunena Forum