Madridista.dk mener: Tid til at sige farvel til Iker Casillas

13 år 2 måneder siden #25 af mortenj
Det er ikke Casillas der føler sig større end klubben. Det er Mourinho der gør det.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, Vildfaren, MMM

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 2 måneder siden #26 af Steen
Jeg synes at Iniesta siger det meget godt: "It is hard to understand his situation from the outside, especially bearing in mind what he represents and has done for Madrid," the Barcelona midfielder told Onda Cero.

"It is a very difficult situation for him. Not just because he is not playing, but also because of everything else.

"I am not referring to his sporting situation, but to everything outside of the pitch that you hear about."

Man kan ikke komme uden om at Casillas spillede dårligt i starten af sæsonen, derfor var det meget normalt at Casillas blev bænket, til fordel for Adan. Problemet her er bare så at Mou udtaler at Adan er bedre...? Hvordan kan det give mening?
Så udtalte han også at han skulle have købt Diego Lopez før.. Han kan selvfølgelig mene det på to måder, men det lader til at han mener at Diego Lopez skulle være blevet købt ind så han kunne være fast mand. Hvis Mourinho var mere påpasselig med sine udtalelser kunne situationen næsten være undgået. Som Iniesta siger, det er svært at forstå hvad der foregår, men jeg er med Casillas i denne sag.

Iøvrigt så rammer formdyk enhver spiller, så fordi Casillas har spillet dårligt i et par kampe så betyder det ikke man skal begynde at lede efter en ny målmand, han er 31, han er i den bedste alder for en målmand.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding

13 år 2 måneder siden #27 af M_linding

Steen skrev: Jeg synes at Iniesta siger det meget godt: "It is hard to understand his situation from the outside, especially bearing in mind what he represents and has done for Madrid," the Barcelona midfielder told Onda Cero.

"It is a very difficult situation for him. Not just because he is not playing, but also because of everything else.

"I am not referring to his sporting situation, but to everything outside of the pitch that you hear about."

Man kan ikke komme uden om at Casillas spillede dårligt i starten af sæsonen, derfor var det meget normalt at Casillas blev bænket, til fordel for Adan. Problemet her er bare så at Mou udtaler at Adan er bedre...? Hvordan kan det give mening?
Så udtalte han også at han skulle have købt Diego Lopez før.. Han kan selvfølgelig mene det på to måder, men det lader til at han mener at Diego Lopez skulle være blevet købt ind så han kunne være fast mand. Hvis Mourinho var mere påpasselig med sine udtalelser kunne situationen næsten være undgået. Som Iniesta siger, det er svært at forstå hvad der foregår, men jeg er med Casillas i denne sag.

Iøvrigt så rammer formdyk enhver spiller, så fordi Casillas har spillet dårligt i et par kampe så betyder det ikke man skal begynde at lede efter en ny målmand, han er 31, han er i den bedste alder for en målmand.

Meget enig.

Der er vel heller ikke nogen som kan mene, at Casillas skal sælges pga. det sportslige...(?) Det argument kan i hvert fald ikke stå alene.

I så fald skal alle spillerne sælges, bort set fra Ronaldo og Khedira.

13 år 2 måneder siden #28 af asp3200
Utroligt der er så mange som er forblændet af Casillas.

Denne diskussion skal op igen når mourinho er smuttet og den nye sæson er et par måneder henne. Hvis den nye træner så igen ikke har casillas som nummer 1, hvad vil i så sige?

Alle kan godt lide Casillas, men hvis han ikke er god nok, jamen så er han ikke god nok. Længere er den ikke og det gælder også når ny træner kommer. Ved godt mourinhos periode med casillas i denne sæson ikke virkelig gælder, men forrige sæson var der stadig ting som jeg studsede over ved ham i perioder men små fejl og andet.

Jeg regner med han bliver nummer 1 igen fra sæson start, men han skal spille overbevisende ellers tror jeg der handles fra Madrid.
Sidste redigering: 13 år 2 måneder siden ved asp3200.

13 år 2 måneder siden #29 af M_linding

asp3200 skrev: Utroligt der er så mange som er forblændet af Casillas.

Denne diskussion skal op igen når mourinho er smuttet og den nye sæson er et par måneder henne. Hvis den nye træner så igen ikke har casillas som nummer 1, hvad vil i så sige?

Alle kan godt lide Casillas, men hvis han ikke er god nok, jamen så er han ikke god nok. Længere er den ikke og det gælder også når ny træner kommer. Ved godt mourinhos periode med casillas i denne sæson ikke virkelig gælder, men forrige sæson var der stadig ting som jeg studsede over ved ham i perioder men små fejl og andet.

Jeg regner med han bliver nummer 1 igen fra sæson start, men han skal spille overbevisende ellers tror jeg der handles fra Madrid.

Hvis Casillas spiller næste sæson, og spiller dårligt i en længere periode - så skal han en tur på bænken.

Men det er jo ikke det vi snakker om her, vi snakker om at flere fans ønsker at sælge Casillas.

........................................................................................

Når man kigger på for/imod-argumenterne i denne debat, og sorterer de dårlige fra, står man tilbage med nogle argumenter som bygger meget på "jeg tror" og forskellige teorier.

Vi må vel lade tiden arbejde, og se hvad der sker...

Jeg er dog fortsat rystet over, at så mange går imod Casillas, inden vi ved hvad der er sket. Det er mystisk at der skal så lidt til, før man er "lagt for had", når man har gjort alt for klubben i 20 år, og konstant holdt førsteholdets image over vandoverfalden, når meget andet har trukket den modsatte vej.
Følgende bruger(e) sagde tak: rezamadridista, MMM

13 år 2 måneder siden #30 af ZizouMo

Det hele startede ellers lige så godt, med Lass og Granero på holdet :)

No soy sólo perfecto, soy Madridista también.
Sidste redigering: 13 år 2 måneder siden ved ZizouMo.

13 år 2 måneder siden #31 af Jelle

Hugol skrev: Det har vaeret et lorte aar rent ud sagt.

- Og alligevel har vi nået ChL semi-finalen!

... For tredje år i træk!

Der er et eller andet sted i regnskabet, hvor folk mangler at give en hel del kredit til Mourinho.
Følgende bruger(e) sagde tak: NDR

13 år 2 måneder siden #32 af ZizouMo

M_linding skrev:

Hvis Casillas spiller næste sæson, og spiller dårligt i en længere periode - så skal han en tur på bænken.

Men det er jo ikke det vi snakker om her, vi snakker om at flere fans ønsker at sælge Casillas.

........................................................................................

Når man kigger på for/imod-argumenterne i denne debat, og sorterer de dårlige fra, står man tilbage med nogle argumenter som bygger meget på "jeg tror" og forskellige teorier.

Jeg er dog fortsat rystet over, at så mange går imod Casillas, inden vi ved hvad der er sket. Det er mystisk at der skal så lidt til, før man er "lagt for had", når man har gjort alt for klubben i 20 år, og konstant holdt førsteholdets image over vandoverfalden, når meget andet har trukket den modsatte vej.

Casillas skal nemlig ikke bænkes, det er han alt for god til. Jeg giver dig ret i, at han skal tilbage på den målmands post han har haft i over 10 år. Hvis han så spiller undermiddel, så ville det være hovedløst at bænke ham, men oplagt at sælge ham.

En spiller som Raúl var ikke god nok de sidste 2 år i Real og derfor var det bedst for alle parter at han sagde farvel. Måske manglede man virkelig at sige et ordentligt farvel til ham, som man eksempelvis gjorde da Zidane stoppede, men man skal huske på hvor stærkt det gik. INGEN havde forventet at Raúl skulle forlade Real.

Casillas skal tilbage på målmands posten og meget gerne her de sidste 2-3 kampe, når sæsonen er afgjort og vi ikke har noget at spille for.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también.

13 år 2 måneder siden #33 af M_linding

ZizouMo skrev:

M_linding skrev:

Casillas skal nemlig ikke bænkes, det er han alt for god til. Jeg giver dig ret i, at han skal tilbage på den målmands post han har haft i over 10 år. Hvis han så spiller undermiddel, så ville det være hovedløst at bænke ham, men oplagt at sælge ham.

En spiller som Raúl var ikke god nok de sidste 2 år i Real og derfor var det bedst for alle parter at han sagde farvel. Måske manglede man virkelig at sige et ordentligt farvel til ham, som man eksempelvis gjorde da Zidane stoppede, men man skal huske på hvor stærkt det gik. INGEN havde forventet at Raúl skulle forlade Real.

Casillas skal tilbage på målmands posten og meget gerne her de sidste 2-3 kampe, når sæsonen er afgjort og vi ikke har noget at spille for.

Du sælger da ikke verdens bedste målmand og klubbens vigtigste profil pga. formnedgang?

Raúl var blevet for gammel til at kunne starte inde for Real Madrid. Iker Casillas har minimum 5 top-år tilbage i sig, så der er en helt anden situation.

Alle spillere har jo down-perioder - men så arbejder man da på at komme tilbage i form.

13 år 2 måneder siden #34 af Jaken
Det er pudsigt. Jeg sad lige netop i går aftes og tænkte over dette, efter at have hørt en fodbold-podcast hvor emnet kort blev diskuteret.

Hukommelsen i fodbold er som bekendt kort, men at den er SÅ kort, er for mig trods alt foruroligende. Der er tidligere blevet skrevet, at Real Madrid ikke skylder Casillas noget som helst, men er det nu også sandt? San Iker må da om nogen have opbygget en hvis form for tillid og respekt over sin lange og glorværdige karriere i klubben. Jeg stoler på Casillas’ dømmekraft. Jeg stoler markant (og det kan ikke siges tydeligt nok!) mere på Casillas end på Mourinho, når det angår Real Madrids nutid og fremtid.

Mourinho er en træner der udelukkende arbejder for sig selv. Han er i mine øjne den suverænt mest egocentriske fodboldpersonlighed der regerer på nuværende tidspunkt. Mere end Zlatan, Bendtner, og hvad de ellers hedder tilsammen. Mourinho er en træner, der har for vane at gennembanke sine klubber, for derefter at efterlade dem i ruiner for andre at genopbygge. Han søger al den magt han kan få. Jeg har ingen som helst tillid til ham, når snakken falder på en klubs udvikling på den længere bane. Så hvordan nogen kan have den mindste form for tiltro til den mand, er mig en gåde…

Jeg kan ikke se hvad Casillas har gjort, der får nogen til at antage at han føler sig hævet over klubben og sine holdkammerater. Der bliver nævnt et par forskellige ting:

Sacchis udtagelser – Men er én mands udtagelser om hans træningsindsats virkelig nok til at brændemærke ham som doven og ophævet?

Hans sportslige formåen – Den er flere allerede kommet ind på, men det er i grunden svært at udtale sig om, da han ikke har fået chancen efter sin tilbagekomst. Dog skal det siges, at han i perioden før sin skade, præsterede på et gradvist højere og højere niveau end i begyndelsen af sæsonen.

Hans manglende jubel over en Cristiano Ronaldo scoring – Mig bekendt gjorde han det af respekt for en afdød ung fan?

Ikers egne udtagelser i pressen – Hvis Casillas’ udtagelser har været bemærkelsesværdige og kontroversielle, så tør jeg da slet ikke tænke på hvordan man tyder Mourinhos! Casillas har da om nogen fremhævet holdet, tilhængerne og klubben i sine udtagelser og fremstået ganske beskeden. Det samme kan bestemt ikke siges om Mourinho. Hertil kan jeg blot referere til hans seneste pressekonference.
Han taler altid om sig selv. Han forsøger altid at promovere sig selv og retfærdiggøre sine egne handlinger.
Episoderne hober sig op: Offentlige magtkampe med Valdano, Toril, Casillas og Ramos. Listen over de mange dommerfejl. Listen over tidligere Real Madrid trænere og deres præstationer. Den offentlige kamp med Guardiola og Barcelona. Øje-prikket. Konspirationsteorierne om Uefa. At liga-rekorderne fra sidste sæson er hans. Proklameringen at Adan var den bedste målmand i truppen. Ej at forglemme hans utålelige opførsel, da han demonstrativt gik på banen 30 minutter før kampstart for at ”lade sig” pifte af fansene…

Mourinho har ydermere haft så mange fejldispositioner rent taktisk (vel sagtens det område, der burde være hans største force), der tilmed har haft store konsekvenser rent sportsligt…

Hele muldvarpe-sagen – Det er ren og skær spekulation, men lad os for god ordens skyld antage, at det også er Iker der er muldvarpen. Hvad ville man selv gøre, hvis man var i en situation hvor en ”diktator” har påtaget sig al magt i klubben, tilsyneladende har tryllebundet ledelsen og agerer med midler, der ikke huer tilhængerne, spillerne eller stemmer overens med klubbens værdier og traditioner?

Jeg ved ikke med jer, men jeg ville ikke sidde stilletiende til og se min elskede klub blive ledt i fordærv og få tilsmudset så meget af den prestige og den ære, den har opbygget over en lang og storslået historie. At man så ikke skal gå til pressen er selvsagt, men dog ikke utilgiveligt - omstændighederne taget i betragtning.

Man skal aldrig stole blindt på én person, og så er det fuldstændig underordnet hvilken rang den person har (i dette tilfælde træneren). Man skal altid sige sin mening, hvis man føler at de midler der bliver brugt er forkerte. Jeg tyder Casillas’ og Ramos’ aktioner som et tegn på bekymring med målet om at beskytte klubben og dets værdier og fremtid.

Casillas har aldrig givet mig anledning til at tro andet end, at han udelukkende vil klubben det absolut bedste. At sige det samme om Mourinho ville være en fejltagelse af episke proportioner…

No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Sidste redigering: 13 år 2 måneder siden ved Jaken.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, Vildfaren, Steen, rezamadridista, MMM

13 år 2 måneder siden #35 af M_linding
Er der én med en god hukommelse, som kan klarlægge hvilke historier det er, der siges at være kommet fra denne muldvarpe?

13 år 2 måneder siden #36 af Jaken

Rogoshin skrev: Jeg kan godt lide at du snakker om at sige sin mening. Ja så ville man vel gøre det med navn og ikke lække ting til pressen. Hvordan er det også klubbens hæderlighed bliver forsvaret ved at agere mulvarp i pressens tjeneste? Og hvornår når man det punkt hvor man lækker historier i pressen, er det når man selv bliver sat på bænken:-)

Problemer skal selvfølgelig løses internt. Det er der ingen tvivl om. Jeg siger heller ikke at klubbens hæderlighed bliver forsvaret ved at nogen agerer muldvarp. Det er selvfølgelig ikke optimalt at gå til pressen, men som sagt, er det (for mig i hvert fald) ikke fuldstændig utilgiveligt, omstændighederne in mente.

Rogoshin skrev: Og nej man skal ikke stole blindt på en person, ikke engang Iker casillas.

Jævnfør min sidste kommentar: ”Casillas har aldrig givet mig anledning til at tro andet end, at han udelukkende vil klubben det absolut bedste. At sige det samme om Mourinho ville være en fejltagelse af episke proportioner…”

Dermed ikke sagt at Casillas kan tillade sig alt, men jeg kan sagtens følge hans bekymringer og tanker. Han skal have en opsang, med at man ikke går til pressen med sit brok, men samtidig vil jeg personligt hylde ham som katalysatoren i Mourinhos (forhåbentlig!) snarlige exit.

Men hvad var det overhovedet der blev lækket? Udover det formodede ultimatum fra kaptajnernes side af og den dertilhørende utilfredshed med Mourinho?

No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, rezamadridista

Leveret af Kunena Forum