Zubimendi-rygter tager til

Rygterne om Martín Zubimendi til Real Madrid tager til her i de afsluttende dage af transfervinduet.

Efter at have fået klart nej fra Rodri, afsøger man nu muligheden for at hente Martín Zubimendi ind som forstærkning til den centrale midtbane og ifølge flere medier, skal der være en interesse i skiftet fra alle tre parter.

Real Madrid skal dog have fundet en plads i truppen, idet man på nuværende tidspunkt råder over de 25 tilladte spillere og herefter skal man naturligvis have forhandlet en pris på plads med Arsenal.

Log-på for at kommentere

REAL's profilbillede
REAL svaret på emne: #1 1 minut siden
Jeg synes egentlig, at begge yderpunkter rammer lidt ved siden af. Zubimendi floppede jo ikke ligefrem i Arsenal. Han spillede alle 38 ligakampe på et mesterhold og fik enormt mange minutter, så han var i hvert fald ikke breddespiller i den sæson, vi vurderer ham på. Omvendt bliver han ikke automatisk Kroos-afløseren, bare fordi han er en 6’er, der står dybt.

Det problem, vi mangler at løse, er ikke kun at få en spiller foran forsvaret. Vi mangler en, der kan modtage under pres, få bolden frem og tage det ansvar væk fra Fede og Tchouameni. Zubimendi er klog, positionsstærk og passer godt på bolden, men hos Arsenal valgte han ofte den sikre løsning. Han var ikke den “presbryder” eller progressive pasningsspiller, som vi reelt leder efter.

Ved siden af Tchouameni kan det derfor stadig blive en ret forsigtig midtbane uden nok fremdrift. Erstatter han Tchouameni, får vi mere ro, men mister noget af den defensive rækkevidde. For mig er ingen af delene en så klar opgradering, at det uden videre bør koste Guler eller Bernardo en plads.

Bernardo er ganske vist ikke en klassisk 6’er, men han har allerede vist, at Fede ser bedre ud ved siden af ham, fordi han tager ansvar for progressionen og organiseringen. At Zubimendi står dybere på banen, gør ham ikke nødvendigvis bedre til den funktion, vi savner.

Jeg er ikke imod Zubimendi, men han giver kun rigtig mening, hvis en af vores nuværende midtbanespillere er på vej ud, og prisen er usædvanligt god. Ellers risikerer vi at købe en dygtig spiller uden for alvor at løse problemet.
NickyMad svaret på emne: #2 1 minut siden
Luften gik ud af ballonen er måske også lidt groft sagt. For mig at se handlede det mere om, at han blev brugt alt for meget af Arteta, især første halve år og derfor virkede slidt senere på sæsonen. Han var den næstmest benyttede spiller i sæsonen, kun overgået af Rice.

Jeg tror desværre, det bare er løse rygter, men hvis man kunne få en lejeaftale, hvor vi sender Camavinga og/eller Endrick som en del af handlen, er det bare med at slå til. Lidt i stil med det, vi gjorde med Reyes/Baptista.
Kayed99 svaret på emne: #3 2 minutter siden
Enten er det “ifølge spanske medier” eller også nævner han ikke en kilde. Typisk Jesper artikel. Hvem er kilden(erne)?

Hvis man rent faktisk henter en spiller, så tænker jeg, at vi i bedste Barcelona stil nok skal finde en finurlig måde at kunne få indskrevet den pågældende spiller. Mendy trækker nok bare det korteste strå.

Personligt foretrækker jeg en CB med Bastoni som klar førsteprioritet 
Figo-10's profilbillede
Figo-10 svaret på emne: #4 16 minutter siden
Lidt groft havde han jo en Ceballos sæson i Arsenal. Startede som lyn og torden og så gik luften af ballonen. Vel også sigende at de har hentet Bruno G. til at varetage hans rolle ved siden af Rice og Ødegaard. Så han er jo maks breddespiller i Arsenal nu.

Jeg var allergisk sidste sæson for at hente en midtbane fra Sociadad med afsæt i sidst vi gjorde det og jeg er også lunken ved et 70 MEUR køb e.l. for Zubimendi desværre.
El Siete's profilbillede
El Siete svaret på emne: #5 24 minutter siden
Så har Zubimendis sæson vel heller ikke været dårligere. Han startede fint ud i første halvdel af sæsonen, men kom så lidt ud i kulden til sidst, og mistede pladsen, og en spillers første sæson er vel altid svær at vurdere da der er en masse tilpasning osv - især for en spansk spiller i det engelske. Der er stadig en klassespiller gemt i ham, en spiller De La Fuente har kaldt den anden bedste DM efter Rodri ;)

@Nacho: Forskellen på Zubimendi og Silva er at Zubimendi er 6'er, en dybereliggende playmaker, hvor Bernardo oftest ligger længere fremme på midten eller på kanten. Mourinho, i mangel på bedre, kan blive nødt til at trække ham længere tilbage på banen og bruge ham som den kontrollerende CM, lige som Xabi gjorde med Güler sidste sæson. 

Zubimendi er den profil vi mangler efter Kroos' afgang, Bernardo vil være en nødløsning. 
NachoFernández svaret på emne: #6 52 minutter siden
​I forhold til at finde plads i truppen ser jeg ikke som et problem overhovedet. Man lejer vel bare Endrick ud eller fortæller Mendy/Asencio at der desværre er 26 mand til 25 pladser og at de må træne hårdt for at kæmpe om spilletid i pokalen og ad den vej overbevise om at det var en fejl at de ikke blev registreret. Jeg kan ikke helt huske om Champions League måske har nogle andre regler der åbner for at de også kan registreres der. Men jeg synes fortsat ikke man har krav på spilletid i verdens største klub, hvis ikke man regnes for god nok. Camavinga tror jeg egentlig at Mourinho kommer til at give en okay mængde spilletid. 

Når man kigger ned over kampene, har han spillet masser af minutter for mesterholdet Arsenal i sidste sæson. Så det er trods alt ikke en decideret breddespiller vi får ind. 

Men har vi brug for ham? Hvis vi køber ham, hvorfor har vi så hentet Bernardo Silva? Er Zubimendi virkelig bedre? Jeg synes det lyder som om, at vi skaber en overflod af centrale midtbanespillere. Hvad er det Zubimendi kan som Bernardo Silva ikke kan?

Jeg hæfter mig ved, at han er noteret for 0 skadesdage i sidste sæson. Og vi mangler noget kontinuitet. Jeg ved sgu ikke. Jeg synes der er fordele og ulemper.
Siempre Madrid's profilbillede
Siempre Madrid svaret på emne: #7 1 time 5 minutter siden

El_Juan post=199540 skrev: Han blev vejet og fundet for let i Arsenal, hvor de for nylig erstattede ham med Bruno fra Newcastle, og han er nu kun breddespiller hos dem.

Så han var ikke god nok til Arsenal, men pludselig er han Reals midtbanefrelser?

Og hvordan kan rygterne i øvrigt tage til, når der ikke er nogle forstærkede rygter om mulige afgange? Der er ikke plads til ham. Ganske enkelt.

Med mindre klubben på mirakuløs får lavet en bytter med Arsenal, hvor man henter Zubi på leje i en sæson, mens Cama ryger den anden vej på en lejeaftale, så tvivler jeg stærkt på dette.

​Du får ikke en topklub til at købe Camavinga. Måske Chelsea vil, fordi franskmanden trods alt har en puls.

At Zubimendi er røget lidt ud i kulden i Arsenal, er sådan set ligegyldigt, når man ser på Real Madrids midtbane, som trods købet af Bernardo Silva, fortsat kandiderer til at være Europas mest ulidelige at se på.
El_Juan svaret på emne: #8 1 time 18 minutter siden
Han blev vejet og fundet for let i Arsenal, hvor de for nylig erstattede ham med Bruno fra Newcastle, og han er nu kun breddespiller hos dem.

Så han var ikke god nok til Arsenal, men pludselig er han Reals midtbanefrelser?

Og hvordan kan rygterne i øvrigt tage til, når der ikke er nogle forstærkede rygter om mulige afgange? Der er ikke plads til ham. Ganske enkelt.

Med mindre klubben på mirakuløs får lavet en bytter med Arsenal, hvor man henter Zubi på leje i en sæson, mens Cama ryger den anden vej på en lejeaftale, så tvivler jeg stærkt på dette.

Seneste artikler...