Courtois: Vi skulle have lukket kampen tidligere
Thibaut Courtois leverede endnu en stærk europæisk præstation, da Real Madrid besejrede Inter 2-1 på Estadio Bernabéu. Efter kampen erkendte den belgiske målmand, at Real Madrid selv gjorde kampen unødigt spændende.
»Inter er et af Europas bedste hold gennem de seneste sæsoner, og det viste de også i dag. Kampen kunne sagtens være endt 4-4. Det var en svær kamp, hvor vi udnyttede deres fejl, og de scorede først meget sent.«
Courtois var dog ikke helt tilfreds med kampens afslutning.
»Vi skulle have lukket kampen tidligere, og det kostede os, at vi måtte lide til sidst.«
Ifølge Courtois blev kampen til tider spillet i et alt for højt tempo, hvilket især belastede Real Madrids midtbanespillere.
»De, der lider mest, er midtbanespillerne, fordi de løber endnu mere. Vi manglede lidt kontrol, når vi kunne se, at vi ikke kunne skabe en klar chance.«
Her mener belgieren, at holdet skal blive bedre til at sænke tempoet og kontrollere kampene.
»Der er det bedre at spille bolden tilbage, have lidt mere boldbesiddelse og finde ro. Vi mistede bolden og skulle straks tilbage igen. Kampen blev alt for vanvittig sidst i anden halvleg, og det er noget, vi skal forbedre.«
Courtois vurderer dog, at Real Madrid er godt på vej under José Mourinho.
»Jeg synes, vi er et godt sted. Mod Betis var det en kamp, vi burde have vundet, men vi manglede målet. Det gjorde vi også lidt i dag.«
Belgieren fremhævede, at Real Madrid har spillet godt i begge kampe, men fortsat skal blive bedre til at udnytte chancerne.
»Vi spiller godt, og vi skal fortsætte med at forbedre os. Nu kommer Rayo, som altid er en svær modstander for os, og den kamp skal vi vinde.«
Courtois blev også spurgt til den flotte redning på Hakan Çalhanoğlus frispark. Her afslørede målmanden, at erfaringen fra tidligere kampe spillede en rolle.
»Jeg flyttede mig ikke, fordi Rashford scorede ved min stolpe i El Clásico. Han sparkede rigtig godt, men jeg flyttede mig lidt.«
Det fik Courtois til at ændre strategi ved senere frispark.
»Ved VM, da Lamine Yamal havde et frispark, vidste jeg, at han ville sparke mod min stolpe, fordi han selvfølgelig kunne huske det mål. Derfor blev jeg stående på midten.«
Det samme gjorde sig gældende mod Çalhanoğlu.
»Jeg tænkte, at jeg ikke skulle bevæge mig. Hvis han så sparker den over i den anden side og scorer, må vi bare ønske ham tillykke.«