Huijsen: Mourinho giver mig meget kritik – og det er godt
Dean Huijsen var tilfreds med Real Madrids præstation i 2-1-sejren over Inter, men den unge forsvarsspiller erkender samtidig, at kampen kunne være blevet lukket langt tidligere.
»Inter er et fantastisk hold, og de har nået Champions League-finalen to gange de seneste år. Det vigtigste er de tre point. Jeg synes, vi spillede en god kamp, og hvis vi havde scoret til 3-0, var kampen slut.«
Huijsen har fået en fremtrædende rolle under José Mourinho, og den portugisiske træner er ikke bange for at stille krav til den unge spanier.
»Mourinho er meget efter mig. Han giver mig meget kritik, og det er godt, fordi han kender mine kvaliteter. Han hjælper mig meget, og jeg er glad.«
Ifølge Huijsen handler Mourinhos krav også om, at forsvarsspilleren skal udvikle flere sider af sit spil end blot evnen til at spille bolden frem.
»Han giver mig meget kritik, så jeg kan forbedre mig og tage det næste skridt, som jeg synes, jeg er ved at tage. Men jeg skal fortsætte sådan. Fem kampe i fodbold er ingenting. Man skal spille en hel god sæson.«
Huijsen forholdt sig også til de piften, der lød fra Bernabéu under kampen.
»Det var en ret vanvittig kamp. Vi havde mange chancer, og nogle af dem var meget store. Hvis vi havde udnyttet dem, kunne vi have vundet med fem eller seks mål.«
Den 21-årige forsvarsspiller ser dog ikke publikums reaktioner som noget negativt.
»Det er kravene ved at spille i Real Madrid – verdens bedste og største klub. Vi arbejder hver dag for at blive bedre.«
Huijsen var overbevist om, at kampen havde set helt anderledes ud, hvis Real Madrid havde scoret det tredje mål.
»Vi havde en chance til sidst i første halvleg og flere i anden. Hvis vi havde scoret til 3-0, var kampen blevet lukket.«
Huijsen mener samtidig, at Mourinho allerede har fået spillerne til at forstå, at der skal mere aggressivitet og konkurrence ind i spillet.
»Vi skal være lidt mere konkurrencedygtige, som træneren siger. Hvis man ser en lille forseelse, kan man måske overdrive den lidt, og så får modstanderen et gult kort. Når det sker den anden vej, rejser vi os bare op, og så får de ikke et kort.«
»Fodbold handler også om følelser, og vi skal være lidt mere konkurrencedygtige.«
Huijsen dannede igen midterforsvar med Ibrahima Konaté, og den nye Real Madrid-spiller har allerede gjort et stort indtryk på sin makker.
»Han er et bæst. Han er rigtig god defensivt og også med bolden. Han er stærk, hurtig og høj, går godt ind i duellerne, og jeg synes, vi fungerer godt sammen.«