Olga Carmona om Rubiales-sagen: Trist, at det skulle overskygge noget historisk
Olga Carmona gennemlevede nogle begivenhedsrige dage, da VM-slutrunden sluttede med spansk triumf. Hun bragte først sit land i VM-finalen med et sent semifinalemål, hvorefter hun blev matchvinder i finalen imod England, men efterfølgende hang der nogle tunge skyer over den ellers imponerende triumf. Umiddelbart efter kampen fik hun at vide, at hendes far var gået bort, og dernæst fulgte den triste sag med Luis Rubiales, der kyssede Jennifer Hermoso på munden foran rullende kameraer.
Carmona har siden været forbi det spanske tv-program El Hormiguero, og her udtaler hun sig om tiden efter VM-triumfen. Om Rubiales-sagen udtaler hun:
- Det, der ærgrer mig mest, er, at disse begivenheder fandt sted på en dag, hvor det ikke var passende. Det er trist at opnå noget historisk og have det overskygget af sådanne begivenheder. Det er frustrerende, og jeg håber, at vi fremover vil blive anerkendt som verdensmestre.
Om landsholdskollegaen Hermoso:
- Jeg har ikke talt med hende i de seneste dage. Det er en vanskelig situation. Ingen kan lide at være i rampelyset på den måde. Hun går gennem nogle vanskelige øjeblikke. Hun er kommet til Mexico for at være sammen med sit hold.
Om eventuelt at vende tilbage til landsholdet:
- Der har været flere ændringer, en ny landstræner, så vi må vente på udtagelsen og se, hvad der sker derfra. Vi må tale indbyrdes og se, hvad der sker.
Om hvad spillerne kræver af ændringer:
- Hvad vi ønsker, er at fortsætte med at udvikle os, som kvindelandsholdsfodbolden gør. Til dette verdensmesterskab har vi set nogle forbedringer, og det spanske fodboldforbund har støttet os. Vi ønsker at forblive på det højeste niveau. Hvad vi kræver, er, at kvindefodbold vokser i en fart. Real Madrid er meget engageret i deres kvindefodbold. Vi ønsker at vise solidaritet med dem, der ikke har de minimale betingelser. Forhåbentlig kan vi opnå det.
Om at være nomineret til Ballon d'Or:
- Fodboldspillere vil gerne vinde det hele. Jeg havde ikke forventet at være der. Man har sagt, at jeg spillede et spektakulært verdensmesterskab. Du forestiller dig aldrig at komme så langt.