Higuaín: Jeg vil væk
Gonzalo Higuaín er som ventet ikke at finde i Real Madrid i den kommende sæson.
Efter dagens kamp mod Osasuna fortalte han de fremmødte journalister, at hans tid i Real Madrid er forbi:
- Jeg føler at min tid i Real Madrid er forbi, jeg har brug for luftforandring. Det var syv intense år, med hårde og glade perioder. Beslutningen var truffet. Det er hårdt, det var ikke let, men jeg tror at jeg har brug for at komme til en anden klub, få nye målsætninger. Min familie lider også under det. Det er en beslutning, der er truffet, jeg håber, at klubben vil hjælpe mig. Jeg forventer, at klubben vil gøre sit yderste. Det er ikke på grund af piftekoncerterne. I de syv år jeg har været her, er det første gang jeg hører det (i hjemmekampen mod Dortmund i CL-semifinalen, red.). Det er af andre grunde, som jeg ikke vil fortælle. Jeg var her i syv år og det er der en grund til. Jeg udlignede en legende som Juanito og blev den 11. mest scorende spiller i klubbens historie. Sidste år var der episoder, men træneren overbeviste mig og det samme gjorde mine holdkammerater. Jeg fik aldrig foræret noget, jeg arbejdede altid til det sidste.
Gonzalo Higuaín ville dog ikke fortælle om sine fremtidsmuligheder, men betonede dog, at han vil til et sted, hvor man virkelig ønsker ham.