Ancelottis mødte pressen

Carlo Ancelotti holdt i dag sit første pressemøde i optaktssæsonen, og her blev det til en række interessante kommentarer, både omkring Gareth Bale, Cristiano Ronaldos kontraktsituation og Gonzalo Higuain.

Således udtalte Ancelotti om Gareth Bale: "Jeg er meget glad med mit hold. Jeg kan ikke tale om spillere fra andre klubber. Jeg ønsker ikke at tale om Bale. Alle ved han er en fremragende spiller. Af hensyn til vores egne spillere er det bedst ikke at tale om det."

Om Cristiano Ronaldos kontraktsituation sagde Ancelotti: "Alle ved at han er en fænomenal spiller. For klubben er det vigtigste at have en spiller med denne professionalisme. De unge spillere kan se og lære af en vinder. Hans kontraktsituation er ikke min afdeling, men jeg tror ikke det bliver et problem."

Interessant var det også, da italieneren valgte at tale om Gonzalo Higuain: "Jeg har talt med spilleren og det bliver mellem os. Gonzalo er Real Madrid spiller og jeg er glad for han er her."

Endelig kom Ancelotti også ind på, hvilken stil italieneren ønsker at spille i Real Madrid: "Det bedste system er at have 11 spillere som angriber med bolden, og 11 som forsvarer når de ikke har den. Det er mit system. Som jeg har fortalt, vi skal spille offensiv fodbold, fordi vi har spillere med massere kvalitet."

Seneste artikler...