Odriozola: Min drøm er at få succes i Real Madrid

Álvaro Odriozola opgav i januar efter blot fem kampe for Real Madrid kampen med Dani Carvajal om spilletid på højrebacken, men spanieren slår fast, at han fortsat drømmer om at slå til i Kongeklubben.

Odriozola vender til sommer tilbage til Real Madrid, men det kan vise sig nødvendigt at sende ham videre til en anden klub, hvis man ønsker at indlemme Achraf Hakimi i truppen i næste sæson. Selv siger Odriozola til EL Chiringuito:
- Jeg har spillet for Real Madrid, og jeg tilhører dem. Jeg er på lån hos Bayern, men det er en drøm at slå igennem i Real Madrid. Jeg har opnået næsten alle mine drømme, men jeg mangler stadig at få succes i Real Madrid.

Odriozola udtrykker desuden sin taknemmelighed over for Zidane:
- Jeg havde mange samtaler med ham om at starte inde, og han gav mig sin støtte, da Bayern meldte sig. Jeg sætter pris på, at han tænkte mere på mit bedste end på sig selv. Han er en stor træner og en stor person.

Det betragtes i flere medier som et problem for Real Madrid, at klubben er nødsaget til at komme af med spillere for at få nye ind, når spillere som Gareth Bale tilsyneladende ikke lader sig rokke i ønsket om at blive på trods af den beskedne spilletid. Med Odriozola kan sagen dog være en anden, da manglen på spilletid var grunden til, at han søgte ny klub i januar, og til sommer har Sevilla været nævnt som en mulig destination for den 24-årige højreback. Selv siger Odriozola om rygterne:
- Lige nu er jeg fokuseret på Bayern, og jeg giver ikke rygter min opmærksomhed. Sevilla er en stor klub, og nakkehårene rejser sig, når man hører deres hymne.

Seneste artikler...