Grande Arbeloa fortæller anekdoten om dengang Mourinho kaldte ham Cafú

At Grande Arbeloa er stor tilhænger af José Mourinho, er vist hævet over enhver tvivl.

Den legendariske højreback fortæller i et interview om en episode, hvor The Special One dog var efter ham i pausen af en kamp:
- Jeg tror, at det var mod Sevilla. I første halvleg plejede jeg altid at spille i hans side, men denne dag startede jeg i den anden side og når man er adskilt fra træneren, tager man nogle ting lidt lettere. Jeg gik med frem 6-7 gange og i pausen sagde Mourinho: I dag har vi Cafú med på holdet. Hvornår har Cafu sidst gået med frem så meget? Talen var udelukkende til mig, det var ikke præcis det, han ønskede af mig.

På trods af den lille bandbulle, har Arbeloa kun rosende ord om José Mourinho, som ellers er udskældt nok blandt mange Madridistas:

- Jeg er meget stor fan af træneren. Men jeg er mere fan af José. Jeg betragter ham som en ven. Han var træneren, som jeg lærte en masse af, nød at være sammen med og jeg arbejdede som et dyr og man kan ikke lade være med at grine, når man er sammen med ham, for han har tusindvis af historier. Han er en fantastisk type og en af dem, der fortjener ros, for han har betydet meget for mig professionelt og personligt. Han var i stand til at kræve den sidste blodsdråbe af os til træning og efterfølgende kunne vi grine og have det godt sammen. Han var en stjerne som Cristiano, det er svært at finde en, som er lige så meget karismatisk som spillerne.

En af dem, som også er det, er Zinedine Zidane. Og Grande Arbeloa er ikke i tvivl om franskmandens meritter:

- Real Madrid er med afstand bedre end Barcelona, for det er resultaterne, som tæller, og det Real Madrid har gjort, er helt uhørt. Det er svært at vinde Champions League uden at være de bedste, for at vinde tre gange i træk og fire gange på fem år skal man være virkelig gode og forstå at toppe på det rigtige tidspunkt. Jeg ved ikke, hvornår vi kommer til at opleve en lignende præstation.

Seneste artikler...