Camavinga: Jeg elsker glidende tacklinger

Rennes 17-årige midtbanespiller, Eduardo Camavinga, har givet et interview til den franske avis, Ouest France, og her kommer han blandt andet ind på sin opvækst og sin spillestil.

Om sine værdier på banen, sagde Camavinga:
- Det, jeg sætter mest pris på, er arbejdsmoral. Jeg kan lide at løbe for mine holdkammerater. Hvis jeg ikke arbejdede hårdt på banen, ville min mor tage mig i ørerne og hive mig væk fra den. Også min far. Alt hvad de har, har de på grund af hårdt arbejde. Selv i de hårdeste øjeblikke svedte de for, at vi ikke skulle mangle noget. Så jeg ser det som logisk, at det nu er min tur, nu arbejder jeg hårdt. Jeg ville i hvert fald ikke være kommet så langt, hvis jeg ikke arbejdede hårdt.

Hvis Camavinga havner i Real Madrid, er han tænkt som en reserve og en mulig arvtager for Casemiro på den defensive midtbane, og franskmandens karakteristik af sig selv lyder da også som noget, Real Madrid vil kunne bruge:
- Før denne sæson havde jeg aldrig spillet 6’er-positionen før, men jeg har lært at sætte pris på pladsen. Jeg kan lide at spille som en 8’er også, som en felt-til-felt-spiller for at have plads. Jeg elsker også glidende tacklinger, jeg ved ikke, hvor det kommer fra, fordi der var et tidspunkt, hvor jeg ikke kunne lide at forsvare, men nu elsker jeg at vinde bolden fra modstanderen. Det foretrækker jeg frem for at bryde spillet, det er meget sjovere at se på. Jeg elsker glidende tacklinger, det er instinktivt.

Seneste artikler...