Zidane: Vi er tilbage og vi vil give alt

Zinedine Zidane mødte i går spansk presse forud for kampen mod Eibar og han indledte med at sende en besked om tanker og støtte til de personer, som har mistet nogle af deres kære under Corona-krisen.

Han sagde således:
- Jeg vil gerne udtrykke min støtte til alle, som har mistet deres kære og min tak til alle i sundhedsvæsenet, som har reddet folk via det store arbejde, de har gjort. Og til alle vores medlemmer af Familien Real Madrid, som vi har mistet. Det var vigtigt at få sagt dette.

Herefter gik han over til at svare på spørgsmål fra journalisterne, blandt andet om at skulle spille på Estadio Alfredo di Stéfano:
- Det er vores stadion, om end det er rigtigt, at vi er vant til Estadio Santiago Bernabéu, men vi vænner os til det, som vi skal. Udfordringen er den samme og vi er klar til at spille på dette stadion.

Der var naturligvis også stor interesse for Marco Asensio og Eden Hazard, som er tilbage efter skader:
- Det gode er, at de har haft tid til at forberede sig. De har trænet normalt og de vil være til disposition og det er en god nyhed for os.

Zinedine Zidane blev også bedt om at forholde sig til det faktum, at man nu må gøre brug af fem indskiftninger:
- Jeg mener ikke, at det giver nogen en fordel og andre ikke, jeg tænker ikke på det, det er andre normer og det vænner vi os til. Vi har derudover muligheden for at udtage 23 spillere. Det afhænger af kampen, om jeg vil gøre brug af alle fem indskiftninger. Jeg kan gøre det i en kamp og i en anden kamp, bliver det kun til to indskiftninger. Vi må se, hvordan vi afslutter kampene, men det er godt at have to indskiftningsmuligheder mere.

Endelig blev han også bedt om at fortælle om det at skulle spille uden tilskuere:
- Jeg bryder mig ikke om at spille uden tilskuere, men vi har en regering, som arbejder på dette og det accepterer vi. Det vil ikke fratage os glæden ved at skulle spille. Vi savner vores fans. Vi er glade for at være tilbage på banen og vi vil give alt.

Seneste artikler...