Zidane: Første halvleg var overbevisende

Real Madrid vandt i går aftes med 3-1 over Eibar efter en stærk første halvleg og en mindre god anden halvleg. Efter kampen kommenterede cheftræner Zidane på kampen og oplevelsen af at være tilbage.
- Vi havde det svært i anden halvleg, jeg ved ikke, om det var et fysisk problem. Den første halvleg var god og overbevisende. Det er tre vigtige points, og der er ti kampe tilbage.

Zidane havde allerede efter 61 minutters spil foretaget fire af sine fem udskiftninger, og det er nogle steder blevet fremhævet som årsagen til den sløve anden halvleg. Om det sagde Zidane:
- Måske, fordi alt ved første halvleg var godt, og den stod 3-0, så måske slappede vi af. Jeg blev nødt til at foretage ændringerne; Carvajal vred om på sin ankel, Ramos havde ubehag, og Hazard havde ikke spillet i et stykke tid. Men jeg tror ikke, at det var udskiftningerne, der ændrede kampen.

Om Hazards præstation sagde Zidane:
- Vi vidste, at han manglede en smule rytme, men han spillede godt i en time. Han fik et slag, og det var lidt en forskrækkelse, men sådan er fodbold. Han sagde, at han havde det godt i pausen, og han var glad for ikke at være blevet forskrækket på trods af det slag.

Asensio fik ikke sit længeventede comeback, men det tog Zidane roligt:
- Han har det godt, og jeg kommer til at bruge ham. Der kommer flere kampe, og han skal være klar. Jeg regner med ham.

Real Madrids mål kom fra forsvaret og midtbanen, men manglen på mål fra offensivspillerne er ifølge Zidane ingen grund til bekymring:
- Det bekymrer mig ikke. Vi har folk oppe foran, der altid kan gøre forskellen. Hazard kunne havde scoret det mål, som han gav til Sergio Ramos, men han foretrak at være uselvisk.

Seneste artikler...