Courtois: Vi gravede dybt til sidst - det er tre vitale point

Thibaut Courtois vogtede nok en gang buret for Real Madrid, da Los Blancos pillede pynten af La Real i gårsdagens sejr og kravlede op på førstepladsen i LaLiga. 

Real Madrids belgiske landsholdsmålmand var da også godt tilfreds med holdet, da han mødte pressen efter kampen:
- Det vigtigste i dag (i går, red.) var at løbe med sejren. Vi ved, at det altid er et svært sted at spille, de har et godt hold og kæmper om en plads i europæisk fodbold. Derfor er smagen af sejr også desto mere sød. Vi skulle grave dybt i 15 minutter efter deres reducering, og det lykkedes vi med. Det er tre vitale point. 

Om Januzajs underkendte scoring:
- Da han skød, var der tre spillere i mit synsfelt.... Merino, en anden La Real-spiller og en af vores spillere, der forsøgte at blokere skuddet. Jeg kunne ikke se noget som helst, og når man ikke kan se, hvad der foregår og det sker så hurtigt, er det ensbetydende med offside. Det kan være fair eller unfair, men jeg blev forhindret i at se boldens bane. Derfor har vi VAR, og jeg mener, at det var den rigtige beslutning.

Om det kommende program i LaLiga:
- Da vi startede på vores mini pre-season, vidste vi, at vi skulle ud og spille elleve finaler. Vi har nu spillet tre af dem, og vi har stadig otte tilbage. Vores næste kamp er mod Mallorca, der kæmper for ikke at rykke ned, så det bliver en svær kamp, vi ikke kan tage let på. Vi skal i kamp igen om tre dage, og det kommer til at kræve fuld fokus fra os.

Courtois fører i skrivende stund det eftertragtede Zamora-ræs, og det med en rimelig komfortabel margen ned til Jan Oblak på andenpladsen.

Seneste artikler...