Zidane sympatiserer med Hazard på dagens pressekonference

Real Madrid skal på en svær opgave i morgen kl. 14 når man gæster Athletic Club. Baskerne plejer at være en hård modstander, og Zidane påpeger også på dagens pressemøde, at intet er vundet endnu.
- Spillerne ved, at det er en kompliceret, svær og lang turnering. Der er ingen eufori her, fordi vi har ikke vundet noget; der er hårdt arbejde og dedikation for at gøre det godt og vinde kampe.

Eden Hazard er for anden gang i træk ikke udtaget, og Zidane håber, at belgierens problemer ikke er for alvorlige.
- Eden går gennem en hård tid i disse dage, og vi vil ikke risikere noget. Forhåbentlig er det en lille ting, så vi får ham at se igen inden slutningen på sæsonen. Han har været væk i tre-fire dage, og jeg håber, han kommer sig hurtigt. Det var et slag imod Espanyol, og det afhænger af dage.

Zidane havde flere ting at sige om Hazard. Blandt andet viste han sin forståelse for belgieren og den svære første sæson, som han har haft i Madrid.
- Det med Hazard er den slags ting, som vi ikke ønsker skal ske, det er det værste for mig. Det er ikke bare mig, der er mange folk, der er klar til at hjælpe spilleren.

- Det er Edens første år, og han ønsker at hjælpe holdet, og når han ikke kan det, er han ikke glad. Når han ikke er på 100 %, er det et problem for ham og for alle andre, fordi vi elsker ham højt. Jeg håber snart, vi kommer igennem det.

Ifølge MARCA sidder Raphaël Varane over med en nakkeskade, og derfor bliver det Éder Militão, der får pladsen ved siden af Sergio Ramos i midterforsvaret, og ifølge Zidane er det ingen grund til bekymring.
- Han er lige ankommet, og han arbejder for at nå Varane og Ramos’ niveau. I morgen spiller han, og jeg er glad for ham, fordi han er en spiller til nutiden og fremtiden.

Seneste artikler...

Annonce