Ramos: Man møder altid hård modstand i Bilbao

Efter dagens sejr på 1-0 over Athletic Bilbao, stod Sergio Ramos endnu en gang tilbage som matchvinder, da han i det 73. minut af kampen satte et straffespark ind bag Bilbao-målmand Unai Simon. Efter kampen stod han så overfor pressen hvor han reflekterede over dagens sejr.

- Det er meget vigtige tre point. Vi vidste at det var en af de vigtigste kampe vi havde tilbage. Man møder altid hård modstand i Bilbao. Vi havde 11 finaler tilbage efter coronanedlukningen, og vi skulle tage det en kamp ad gangen.

- Endnu en gang viste vi at vi er i god fysisk form, og mod denne type modstander var vi klar. Nu er tingene heldigvis i vores egne hænder, og vi vil vinde denne LaLiga. Fra første minut kunne man se at vi ønskede at dominere kampen, men man kan ikke vinde alle kampe 3-0.

Om holdets mentalitet:

Efter nedlukningen sagde vi, at det hold der ville gøre den største forskel i ligaen, ville være det hold der lavede færrest fejl og som kunne holde buret rent. Vi kan se at vi er i god form defensivt, og det giver holdet balance og motiverer angriberne. Når vi giver ros, skal vi se på dem der forsvarer på samme måde som dem der scorer mål.

Om dommerne:

- Vi vinder ikke LaLiga på grund af dommerne, og vi taber den heller ikke på grund af dem. Dem der har lavet fejl, og som ikke har fået de resultater de ønskede, bør se på sig selv i stedet for at give andre skylden. Vi bør ikke lykønske dommerne for at Real Madrid fører ligaen.

Om sin mentale styrke fra pletten:

- Alt jeg tænker påå når jeg tager et straffe, er tre point. Jeg føler mig tilpas i de øjeblikke. Jeg tror jeg er den rette til at tage det ansvar, og resultaterne taler for sig selv. Jeg vil fortsætte med at gøre det igen og igen, og hvis det hjælper holdet til sejr er det bare endnu bedre.

Om det kontroversielle øjeblik:

- Det er rigtigt at jeg trådte på Rauls støvle, men han var bag mig og jeg så ham ikke. Det er ikke et vigtigt øjeblik, da bolden ikke er i en position hvor der kan scores, og jeg mener ikke der er meget mere at sige om det.

Seneste artikler...

Annonce