Karembeu: Zidane har bevist, at han er en stor træner
Der bliver for tiden sendt roser af sted til holdets mest profilerede spillere og cheftræner Zinedine Zidane fra forskellige leder og kanter, efter at Real Madrid forleden vandt det spanske mesterskab. Zidanes tidligere holdkammerat på det franske landshold og tidligere Real Madrid-spiller, Christian Karembeu, er endnu en, som udtrykker sin beundring for præstationen, hvor han både sender roser af sted til Zidane, Karim Benzema og Sergio Ramos.
Til Stats Perform News siger den tidligere midtbanespiller om Zidane:
- Zidane behøver ikke længere bevise for nogen, at han er en stor træner. Alle kan være enige om, at dét at vinde Champions League tre gange i streg er nok. Og så vandt han La Liga. For mig er han den fortabte søn, og han fortjener at vinde mange titler, fordi han er innovativ, og han har lært meget. På trods af at spillere er kommet og gået, har han formået at skabe et vinderhold, og andet er der ikke at sige.
Karembeu er også begejstret for sin landsmand, Benzema, og til spørgsmålet om, hvorvidt Benzema fortjener Ballon d’Or, siger han:
- Zizou sagde det selv; alle hans spillere fortjener Ballon d’Or, så det inkluderer selvfølgelig også Karim. Han vidste, hvordan han skulle bevæge sig mellem linjerne, da Cristiano Ronaldo var der, men han kan også selv lede angrebet, når der er behov for det. Han vidste, hvordan han skulle spille med Higuaín, Morata, Cristiano og Bale. Og nu er han der stadig, effektiv som altid.
Sergio Ramos har været afgørende både for holdets stærke defensiv, mens han også har været garant for mål, og Karembeu understreger også spanierens betydning for Real Madrid:
- Jeg synes, at Sergio Ramos er nøglespilleren for Los Blancos. Han er anføreren. Han er en rollemodel for alle. Han er en kriger, han udfører sit arbejde. Han nyder også spillet, men når de skal vinde, ved han, hvordan han skal hæve sit niveau og inspirere Real Madrid til sejr. Da han skrev under med Real Madrid og tog Fernando Hierros trøjenummer - en forsvarsspiller, der havde scoret mange mål - så vidste jeg, at han ville blive en succes. Når han spiller godt, gør hele holdet det samme.