Modric: Vi var overbeviste om, at vi kunne vinde uden Cristiano Ronaldo
Luka Modric har taget en snak med mediet Sportske Novosti, og her kommenterede han blandt andet på klubbens nylige mesterskab. Kroaten indrømmer, at det ikke var nemt efter Cristiano Ronaldos afsked, men efter én dårlig sæson, spillede holdet i denne sig igen op til et højt niveau. Om det siger Modric:
- Det er ikke nødvendigt at diskutere, hvor vigtig Cristiano (Ronaldo, red.) var for Real Madrid. Men jeg må sige, at vi ikke var overvældede over hans afsked. Vi var overbeviste om, at vi ville fortsætte med at vinde uden ham.
Om karantænetiden under coronapausen sagde han:
- Da vi var isolerede, trænede vi alle. Jeg var i kontakt med nogle holdkammerater, og jeg bed mærke i, at vi alle arbejdede med ekstra motivation. Jeg tænker, at det var fordi, at det var en uforudset og helt ny situation med pandemien. Vi ønskede fodbold. Da vi endelig vendte tilbage til træning sammen, følte jeg en endnu større samhørighed mellem spilerne, vi nød at være sammen igen og i fuld gang.
- Vi havde kontinuitet med hensyn til at spille godt hele året, og vi udførte især et godt arbejde i slutningen efter nedlukningen. Vores ti sejre i træk og én uafgjort taler for sig selv om dette Real Madrid-hold.
Om Zinedine Zidane:
- Zidane viste igen, at han er en stor person. Han er beroligende, og han er meget god i sin tilgang til spilleren. Der er altid dem, der ikke spiller så meget, som de vil, og de er ikke glade, hvilket giver god mening. Men trænerens tilgang har hjulpet alle til at føle sig som en del af holdet og acceptere deres situation.
- I omklædningsrummet er alle gode fyre, der er ingen, der skaber problemer, der er ingen dårlige æbler.