Benzema: Jeg ville ikke bytte mine fire CL-titler med en VM-titel

Karim Benzema inviterede i går sine følgere på Youtube til at stille spørgsmål og det kom der følgende snak ud af:
Hvem er den bedste spiller, som du har spillet sammen med?
- Det er svært. Jeg har spillet med spillere som Cristiano, Kaká, Raúl og nu Ramos…….jeg kan ikke vælge én.

Hvad er din position på banen?
- Jeg har aldrig forsøgt at definere mig som 9er eller ikke-9er, eller som 10er eller 11er; jeg er en fodboldspiller, som forsøger at være den bedste i verden.

Tænker du på Guldbolden?
- Selvfølgelig, ingen tvivl, det har jeg gjort siden min barndom, men det er ikke noget, der gør mig vanvittig. Guldbold-temaet er der hele tiden, når du er professionel fodboldspiller og konkurrence-minded.

Øjeblikket, som du fortryder mest og øjeblikket, som gør dig mest glad:
- Som jeg fortryder……..intet. Jeg fortryder ikke noget. Og det, som gør mig mest stolt, er det, som jeg har vundet i Real Madrid.

Din favorit-holdopstilling?
- Real Madrids.

Hvem er de tre kommende store stjerner i fodbold ifølge dig?
- Det ved jeg ikke, for i fodbold går det meget stærkt. Det svære er at være god gennem en hel sæson og vinde titler med dit hold. At score tre mål i en kamp gør dig ikke til en verdensstjerne.

Ville du bytte de fire CL-titler med en VM-titel?
- Nej, på ingen måde.

Hvem er den bedste forsvarer, som du har stået over for?
- Der er ikke en enkelt spiller, men to. Ramos og Varane, når jeg møder dem til enhver træning.

Hvilke spillere ville du gerne have spillet sammen med?
- Det er let. Ronaldo Nazario og Zidane.

Seneste artikler...