Zidane om titelkampen: Ikke kun mellem os og Atlético
Zinedine Zidane har i dag snakket med pressen forud for kampen imod Celta Vigo i morgen aften, og ud over at snakke om kampen kommenterede han også på situationen med Sergio Ramos, der endnu ikke har fået forlænget sin kontrakt. Om det sagde han:
- Vi ønsker, at den slags ting bliver løst hurtigt. Det er bedst for alle parter, at situationerne løses hurtigt.
Der hersker stadig vedholdende rygter i spansk presse om, at Real Madrid har gode chancer for at hente David Alaba ind på fri transfer til den kommende sæson, men det ønskede Zidane ikke at komme nærmere ind på:
- Vi har allerede en stor trup, vi fokuserer kun på kampen i morgen.
Om modstanderen, Celta Vigo:
- Vi kommer til at spille imod et godt hold, der spiller flot. De har en, der kan gøre forskellen i Iago Aspas, som er spektakulær.
Om Atlético Madrid, der fører La Liga:
- De er på førstepladsen og har et forspring, og mere er der ikke at sige. Jeg tror ikke, at det kun kommer til at være et ræs imellem os og dem. Det er et meget åbent titelræs.
Om Eden Hazard:
- Vi har tiltro til ham. Han har gennemgået en hård tid, men vi er overbeviste om, at han kan hjælpe os. Han er kommet her for at vise, hvad han kan.
Om sin egen fremtid sagde Zidane:
- Det er et job, der slider på dig, men jeg kan lide det og nyder det. Jeg ved ikke, hvad der sker i fremtiden; jeg nyder bare hvert et øjeblik. Mit ønske for året? At der ikke skal være nogle skader, at vi skal forsøge at vinde titler, og for dem der lider, at de skal gå en bedre tid i møde.