Zidane om CL-braget mod Liverpool: Det bliver en fysisk krævende opgave
Zinedine Zidane fik på gårsdagens pressemøde, forud for eftermiddagens kamp mod Celta Vigo, mulighed for at reflektere lidt over slutfasen i sæsonen, Champions League-braget mod Liverpool, de spanske holds europæiske forfald i indeværende sæson, Mendys alsidighed og Hazards genoptræningsforløb.
Refleksionerne på den resterende del af sæsonen og kampen mod Celta Vigo:
- Vi er glade for vores præstationer i den forgangne uge, men nu har vi en ny kamp, som vi ønsker at gøre det godt i. Vi er kommet godt igennem ugen efter vores seneste kamp og nu står vi overfor en svær opgave i Vigo mod et hold, der ved, hvordan man spiller rigtig god fodbold. Det er den kamp, jeg fokuserer på og resten er jeg ikke interesseret i at snakke om lige nu.
Zidane kunne alligevel ikke lade være med at dykke lidt dybere ned i sine synspunkter:
- Det er det samme hvert år i marts og april. Det er den sidste del af sæsonen, hvor alt er på spil, men det er ikke noget, jeg skænker de store tanker. Det, der driver mig, er det daglige arbejde - resten er filosofi.
Real Madrids franske træner forudser et svært opgør over to kampe mod Liverpool, der heller ikke er et helt ueffent hold i CL-regi:
- Vi ved, at det bliver svært. Der er ingen nemme kampe på det her niveau. Det bliver en krævende kamp mod et hold, der kommer til at forlange mere af os fysisk. Det er umuligt at vurdere om det er en god eller dårlig lodtrækning for os. Det bliver et opgør mellem to hold, der har vundet Champions League mange gange. Liverpool ved, hvad det kræver at vinde - det gør vi også.
Om de spanske holds forfald i Champions League i indeværende sæson:
- De spanske hold er gode og det ændrer sig ikke. Det har bare været en tilfældighed i den her sæson og jeg er sikker på, at de er tilbage næste år for at kæmpe med til det sidste, som de plejer at være.
Mendy har spillet en fornem sæson, hvor han har bygget på sit offensive spil, og det har en simpel forklaring:
- Han kan gøre mange ting på banen, ligesom så mange andre. Det er bedre, når spillere kan varetage flere roller. Han skal bidrage defensivt som offensivt og han er en af dem, der altid kan bidrage offensivt.
Zidane ønsker som altid ikke at forcere Hazards genoptræningsforløb, selvom det efterhånden synes ligegyldigt, hvilken model man tyer til i det her belgiske skadescirkus:
- Vi ønsker, at han skal komme sig ordentligt. Det er det, der er vigtigst lige nu. Han skal ikke opereres - vi har en anden plan. Alle her gør deres bedste for at sikre, at han kommer sig ordentligt og vender tilbage i den bedste form.