Rodrygo: Real Madrid kan vinde mesterskabet
Real Madrids brasilianske stjernefrø, Rodrygo, har haft en lille snak med FIFA om det forestående Champions League-opgør mod Liverpool, Casemiros rolle i hans liv i Madrid og ambitionerne i LaLiga.
Rodrygo så Real Madrid sejre i Champions League-finalen i 2018 over netop Liverpool, og han anerkender også, at det bliver en svær kamp, som alle andre kampe også ville have været i den her fase af turneringen:
- Des længere man kommer i turneringen, des svære bliver det også. Der er kun stærke hold tilbage i den her fase af turneringen og Liverpool er et af dem. Det bliver helt sikkert to store og meget lige kampe. Real Madrid mod Liverpool vil altid være en kamp mellem to historiske giganter i fodboldens verden. Jeg så finalen i 2018, hvor jeg allerede heppede på Real Madrid, så den står klar i erindringen - det var en speciel og mindeværdig finale.
Casemiro har gjort stort indtryk på Rodrygo på banen, men også udenfor banen har han haft en vis betydning for den unge brasilianers start i Kongeklubben:
- Han er et fænomen - en vidunderlig fyr. Han har hjulpet mig rigtig meget med at integrere mig her. Jeg havde set ham på TV, inden jeg ankom og jeg syntes, han var en fantastisk spiller, men han er endnu bedre, end jeg troede. Casemiro er uden tvivl verdens bedste defensive midtbanespiller.
Rodrygo er ganske fortrøstningsfuld i forhold til madrilenernes mesterskabsdrømme, og han drager paralleller til sidste sæson, hvor Los Blancos også vandt mesterskabet trods Barcelonas gunstige udgangspunkt:
- Der er fortsat mange point at spille om, så selvfølgelig kan vi vinde (det spanske mesterskab, red.). Sidste sæson var vi bag Barcelona i mesterskabskampen, men vi lykkedes alligevel med at vinde LaLiga efter en slutspurt med mange point. Det er det samme, vi skal gøre igen. Det her hold kaster ikke håndklædet i ringen og vi har mange kvaliteter. Jeg tror tingene, begynder at lysne på det rigtige tidspunkt og vi har en fornuftig chance i kampen om mesterskabet.