Zidane efter Real Madrids fortjente sejr: Det var ikke dommeren, der afgjorde kampen
Zinedine Zidane mødte i går den spanske presse efter Real Madrids flotte sejr over Barcelona, der kom i hus efter en enestående første halvleg, hvor Los Blancos burde have afgjort sagerne, men det blev en unødvendig spændende anden halvleg, hvor Real Madrids spillere begyndte at se trætte ud.
Derfor vil Zidane heller ikke sælge skindet før bjørnen er skudt, hvorfor han, ganske klogeligt, manede til besindighed trods sejren over Barcelona, der bringer Real Madrid op på en øjeblikkelig førsteplads i LaLiga.
- Det (sejren, red.) ændrer ikke noget, der er stadig lang vej endnu. Det har været to udmattende kampe, så vi skal hvile efter i dag. Jeg ved ikke, hvordan vi kommer til at slutte sæsonen af, men vi på vores fysiske grænse lige nu.
Det var da også derfor, Zidane valgte at hive spillere som Karim Benzema, Toni Kroos og Vinícius Jr. ud af kampen med knap 20 minutter tilbage på klokken, selvom det kunne virke som en underlig disposition, men som altid er der en mening med Zizous "galskab", og i den her omgang handlede det om at undgå fysisk overbelastning og spare nogle nøglespillere frem mod midtugens opgave i Liverpool.
- Jeg er meget glad på spillernes vegne. Vi ændrede mange ting i dag (i går, red.). Mariano, Odriozola, Isco, Marcelo..... men alle er dedikerede, alle vil spille, vi står sammen her og det den største kvalitet på det her hold. Jeg er den ansvarlige, men vi vandt den her kamp sammen.
Ronald Koeman hylte op på sit pressemøde efter kampen, hvor det for hollænderen handlede om Martin Braithwaite teatralske dive i Real Madrids straffesparksfelt, der selvfølgelig ikke kastede et straffespark af sig af rutinerede Gil Manzano.
- Jeg stoler på, at når dommeren ikke dømmer straffespark, er det fordi, der ikke er straffespark, men alle har deres egne følelser. Jeg koncentrerer mig om det, vi leverede på banen. Vi led (i anden halvleg, red.), fordi Barcelona er et fantastisk hold, men det var ikke dommeren, der afgjorde kampen.