Ancelotti på pressemøde: Jeg tog måske fejl
Real Madrid måtte i weekenden nøjes med uafgjort hjemme mod Villarreal, som var særdeles godt med i kampen. Real Madrid fik en skidt start og fik aldrig rigtig justeret, så kampen endte 0-0, hvilket i øvrigt var Carlo Ancelottis første 0-0 i LaLiga.
Særligt beslutningen om at starte Nacho på venstre back og Fede Valverde på højre back har modtaget meget kritik, og det er noget, Ancelotti tager til sig, da han møder pressen forud for morgendagens Champions League-kamp mod Sheriff Tiraspol:
- Du kan spørge mig, om tilgangen var forkert, og det kan jeg også mene den var, men det er aldrig noget jeg vil erkende offentligt. Nogle gange kan kritik hjælpe dig til at forbedre dig. Jeg har ikke et A-hold og et B-hold, jeg vælger altid spillerne til den specifikke kamp.
På midtbanen startede Asensio, som han gjorde mod Mallorca, men mod Villarreal var det med begrænset succes. Det er dog vigtigt med dybde på midtbanen, siger træneren:
- Det er vigtigt for os, at vi har Modric, Casemiro, Kroos, Valverde, Isco, Asensio og Camavinga på midtbanen. De vil alle sammen være brugbare. Det vanskelige er ikke at vælge et hold. Jeg har sjældent haft en midtbane med sådan en kvalitet, det svære kommer, når du ikke har spillere så gode.
Det er også første gang der spilles Champions League på Santiago Bernabéu i mere end halvandet år, efter man valgte at spille sine hjemmekampe på Estadio Alfredo Di Stefano i tiden uden tilskuere. Modstanderen er upåagtede Sheriff fra Moldova, men der vil ikke være tale om, at de undervurderes:
- Det er en Champions League-kamp, man må være godt forberedt på alle kampe i denne turnering. Vi glæder os til at vende tilbage til Bernabéu pga. de mange gode minder. Sheriff gør det godt, vi må være forsigtige, fordi de er hold, der er organiserede og hurtige i angrebet. Vi må udvise maksimal koncentration, vi har brug for de tre point.
Kampen sparkes i gang i morgen kl. 21:00 og vises på Viaplay.