Ancelotti: Kampen imod Sheriff ramte os på stoltheden

Real Madrid spiller i morgen eftermiddag holdets sidste kamp før den forestående landsholdspause, når man på udebane møder oprykkerne fra Espanyol, og her følger de vigtigste emner, som Carlo Ancelotti udtalte sig om på pressekonferencen i dag.

Først og fremmest ser Ancelotti frem til at komme i kamp igen efter fadæsen imod Sheriff Tiraspol i midtugen:
- Kampen imod Sheriff skadede vores stolthed. Vi kommer til at se en reaktion i morgen, og vi vil lægge en god præstation for dagen og give alt. Vi skal have mere balance og virkelig forholde os til, hvad vi kæmper med. Vi har haft besvær med at score i vores seneste to kampe, og vi skal vende tingene på det område i den næste kamp.

Toni Kroos var tilbage på banen, da han fik et godt indhop i Sheriff-kampen, og det glæder den italienske cheftræner:
- Vi er glade for at have ham tilbage. Han havde behov for at komme sig ordentligt. Han starter i morgen; han kommer med sin kvalitet og erfaring. Alle ved, hvad han bidrager med til holdet.

Om Eden Hazard:
- Han mangler lidt kontinuitet. Jeg synes, at han gør nogle ting, som han har gjort tidligere; han gør det godt i én-mod-én-situationer og er virkelig god til at komme forbi sin modstander. Han havde adskillige skud forleden aften imod Sheriff. Han skal være mere involveret i kampene, og han vil gradvist få muligheden for at vise den væsentlige kvalitet, han besidder.

Ancelotti leverede desuden nogle detaljer om, hvordan han ser holdets spilsystem. Her sagde han:
- Når vi ikke har bolden, synes jeg, at den mest effektive formation er 4-4-2. Det er noget andet, når vi har bolden, og systemet er svært at forstå, fordi når vi har bolden, spiller vi aldrig med fire nede bagved. Så opererer vi med to eller tre i bagkæden. Vi kan bruge to centrale forsvarsspillere, eller det kan være en back, der falder ned. Når vi ikke har bolden, forsøger vi at forsvare os med to firemandskæder, og i nogle kampe har vi forsvaret os med en kæde med fem bare for at lægge mere pres på oppe foran.

Om midtbanen:
- Vi fik et billede taget i går, og til højre havde jeg Kroos, og Casemiro var til venstre. Jeg fortalte dem, at det er en god midtbane. Jeg mener, at vi har den bedste midtbane i verden på nuværende tidspunkt.

Om rotationer:
- De spillere, der har spillet færre minutter, vil få flere muligheder, fordi de er friskere. Alle tror, at Casemiro er træt, men jeg synes ikke han ser træt ud. Han har gjort det godt for holdet. Når jeg hviler en spiller, betyder det ikke, at de ikke fortjener at spille. Det betyder, at vi forsøger at passe på dem for at undgå skader, hvilket var, hvad vi gjorde med Modric, som blev hvilet imod Villarreal og derefter spillede imod Sheriff.

Om skaderne:
- Mendy gør det ret godt. Han er begyndt at træne med holdet, men vi har ikke øget intensiteten alt for meget. Vi vil drage fordel af landsholdspausen og arbejde hårdere med ham og få ham tilbage i spil. Jeg tror, at han vil være i stand til at spille sin første kamp efter landsholdspausen. Carvajal og Marcelo er det samme sted, vi håber de er tilbage efter pausen.

Ancelotti afviste desuden muligheden for en dag at skulle være cheftræner for Barcelona:
- Med alt respekt for en stor klub som Barcelona, så kan jeg ikke gå imod min fortid. Jeg har været cheftræner i Real Madrid tidligere, og nu er jeg det igen, og det kan jeg ikke gå imod.

Seneste artikler...