Kylian Mbappé: Jeg fortalte PSG at jeg gerne ville væk
Kylian Mbappé gjorde sit for at få et skifte til Real Madrid gennemført i sommer, men i sidste ende lykkedes det som bekendt ikke. Det fortæller han i et interview med RMC Sport:
- Jeg fortalte PSG, at jeg ønskede at rejse fra det øjeblik, hvor jeg ikke ønskede at forlænge. Jeg ønskede, at klubben skulle få penge til at hente en kvalitetserstatning. Jeg ønskede, at alle skulle få noget ud af det, at vi fandt en løsning sammen og at det skete i god ro og orden og det respekterede jeg. Jeg sagde ”Hvis I ikke ønsker, at jeg rejser, så bliver jeg”. Det er ikke op til mig at dømme. Jeg gjorde det ret klart fra min side i juli. At sige, at jeg fortalte det i august måned, er løgn. Jeg fortalte det i juli.
Real Madrid endte med at byde helt op til 200 millioner € for at hente Kylian Mbappé, men de sidste tilbud fra klubben blev ignoreret af Paris SG, som end ikke gad gøre sig den ulejlighed at svare. Kylian Mbappé har kontraktudløb næste sommer og kan derfor forhandle med andre klubber fra januar.