Se samtlige UWCL-kampe på YouTube

Kvinders Champions League, eller UEFA Women’s Champions League, som den retteligt hedder, bliver sparket i gang i aften kl. 18:45, når svenske BK Häcken taget imod Lyon og danske HB Køge skal en tur til Hoffenheim.

I morgen er det så Real Madrids tur, når Femenino skal en tur til Ukraine, hvor de møder Zhytlobud-1, og i modsætning til herrernes Champions League, skal du ikke købe dig fattig i streamingtjenester for at følge turneringen.

Samtlige 61 kampe i turneringen bliver nemlig vist ganske kvit og frit på DAZN’s dedikerede YouTube-kanal, DAZN UEFA Women’s Champions League. Ved siden af de live-transmitterede kampe, findes der også dokumentarer såsom “We all Rise” og en “Match of the Week” til hver spilledag.

- Det er meget vigtigt, at enhver pige har fri adgang til alle kampene, på den samme platform, så de kan blive fanget af turneringen, og vi gør det til hendes drøm en dag at spille Champions League, siger Misa Rodríguez, Real Madrid Femeninos målmand.

- Da jeg var lille, var mit idol Hope Solo, USA’s målmand, men jeg kunne kun se videoer af hende på YouTube. Der var ingen platform til at se kampene på. Nu, med DAZN, er der taget et kæmpe skridt i den rigtige retning for kvindefodbold.

Den første kamp der er udvalgt til “Match of the Week” er FC Barcelona mod Arsenal, som spilles i aften, tirsdag, kl. 21:00.

Real Madrid Femeninos kampprogram:

6. oktober: Zhytlobud-1 - Real Madrid
13. oktober: Real Madrid - Breaidablik
9. november:: PSG - Real Madrid
18. november: Real Madrid - PSG
8. december: Breidablik - Real Madrid
16. december: Real Madrid - Zhytlobud-1.

Seneste artikler...