Benzema: Jeg har drømt om Balon d'Or siden jeg var lille

Modric Benzema alaves

Siden Cristiano Ronaldo forlod klubben har Karim Benzema været holdets ubestridte stjerne, og nu er han fortjent en kandidat til at vinde Balon d'Or, noget han har tænkt på siden han var dreng.

I to år har han haft klubben på sin ryg og båret den frem med sine vigtige mål, og været i så god form at Didier Deschamps ikke længere kunne se bort fra ham, og udtog ham til EM i sommers.

Om Balon d'Or siger Benzema:

- Det er et trofæ alle spillere vil have. Siden jeg var lille har jeg tænkt på at vinde den, og hvis jeg er tæt på, er det på grund af mine holdkammerater.

Mange forventer at Benzema i næste sæson bliver holdkammerater med Kylian Mbappe i Real Madrid, og Benzema har talt varmt om sin holdkammerat fra landsholdet.

- Jeg nyder at spille med ham på landsholdet. Hvorfor skulle vi ikke kunne spille sammen i fremtiden? Han er en stor spiller, men man skal respektere PSG. Jeg har sagt det før, og jeg siger det igen. Jeg håber vi kommer til at spille sammen en dag.

I den netop overståede landskampspause vandt Benzema sit første trofæ med Frankrig, da man slog Spanien i Nations League-finalen. Det er et trofæ der betyder meget for Benzema, der ikke var en del af holdet der vandt VM i 2018.

- Det betyder meget for mig. Jeg er stolt af mit arbejde, efter ikke at have været en del af landsholdet i fem år. Det har været hårdt fysisk og mentalt, men jeg ser frem til at vinde flere titler i fremtiden.

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.