Vázquez: Et retfærdigt resultat
Lucas Vázquez og Thibaut Courtois udtalte sig efter El Clásico-sejren i går, og her følger, hvad de sagde.
Vázquez sagde overordnet om kampen:
- Holdet udførte et godt stykke arbejde, og vi viste virkelig, at vi kom efter sejren. Vi arbejdede rigtig hårdt og spillede som et hold i angrebet og i forsvaret. Det var et retfærdigt resultat, og vi er meget glade. Som hold viser vi, at vi står sammen og er dedikerede. Vi er sultne og vil vinde alle vores kampe, så vi kan vinde sølvtøj og fejre med fansene i slutningen af sæsonen. Træneren bad os alle om at arbejde sammen og forsvare, og når vi genvandt boldbesiddelsen skulle vi hurtigt komme afsted i kontraerne med Rodrygo og Vinícius, som bare er så hurtige.
Om sit mål til 2-0 sagde Vázquez:
- Jeg dedikerede målet til min far, som har fødselsdag i dag (i går, red.). Jeg er virkelig glad for at have scoret det mål for ham og for sejren.
Courtois udtalte sig i samme overordnede positive vendinger om sejren, men på det mere taktiske plan tilføjede han:
- Vi var meget gode på bolden gennem kampen, vi forsvarede os godt, og de skabte ikke rigtig nogle chancer før målet. Vi havde chancer, men afslutningerne var der ikke. Det er positivt fremadrettet, men vi skal være mere fokuserede.
Den belgiske keeper fremhævede den defensive præstation:
- Vi giver altid alt for logoet, og man kunne se vores hårde arbejde i dag. Vores mål var et resultat af vores dedikation. Træneren bad os om at spille lange bolde, men når vi fører, skal vi forsvare resultatet uden at blive dovne, og det er vigtigt at forblive organiserede. Det gjorde vi dag.
Om Vinícius sagde Courtois:
- Vini skaber problemer, han er hurtig og en god dribler. Han er en vigtig spiller og hjalp os i dag (i går, red.), selvom han ikke scorede.