Ancelotti: Glad for indsatsen i anden halvleg
Real Madrid ser for tiden ud til at døje med nogle af de samme problemer, som man led under, da Zinedine Zidane var cheftræner. Man har utrolig svært ved skabe store chancer mod hold, der stiller sig langt tilbage i kompakte blokke, mens det omvendt er nemmere, når offensiven får mere plads.
I går dummede Real Madrid sig på hjemmebane med 0-0-resultatet imod Osasuna, og her følger, hvad Carlo Ancelotti havde at sige om kampen:
- Jeg kan lide, hvad jeg så fra holdet. Ikke så meget i første halvleg, fordi vi ikke skiftede spillet hurtigt nok, vi ledte for meget efter muligheder i venstre side af banen. Anden halvleg var meget bedre, jeg var glad for indsatsen, og jeg kan ikke bebrejde spillerne.
Der var en episode i første halvleg, hvor Vinícius fik smækket et indlæg indover fra baglinjen, hvorefter en Osasuna-spiller stemplede ham på hælen. Ancelotti kommenterede efter kampen på sekvensen, ligesom han udtalte sig om mængden af ekstratid:
- Straffesparket (Vinícius-situationen, red.) er svært. Jeg så bare, at Vinícius bad dommeren om at kigge på VAR, og han forstod ikke hvorfor. Derefter forstod jeg hvorfor; han træder på ham, og jeg synes, at det var et straffespark. Hvorfor VAR ikke blandede sig, ved jeg ikke.
- Jeg fortalte dommeren, at han ikke havde tilføjet nok ekstratid i forhold til, hvordan kampen havde forløbet. Jeg bad ham om en forklaring, og den var ikke særlig overbevisende.
Ancelotti skiftede i løbet af kampen Rodrygo, Marcelo, Eden Hazard og Lucas Vázquez ind, og han sagde følgende om ændringerne:
- Vi havde ikke behov for mere fysisk tilstedeværelse, vi havde brug for at være mere skarpe i feltet. Vi havde tre-fire indlæg, som fløj forbi målet, og vi havde behov for at forudse spillet bedre for at komme i de rigtige positioner til at score.
- Det er nu tre kampe, hvor vi har spillet hjemme imod hold, hvor vi med udgangspunkt i hvad vi udrettede på banen fortjente at vinde. Disse kampe er sværere for os på grund af truppens karakteristika. Vi har kantspillere, som er virkelig farlige i én-mod-én-situationer, og nogle gange har vi i disse kampe brug for mere fylde i angrebet.
Ancelotti sendte i øvrigt en hilsen til Ronald Koeman, der er blevet fyret fra posten som cheftræner i Barcelona efter udebanenederlaget til Rayo Vallecano i går aftes:
- Jeg er blevet fyret masser af gange, og jeg er her stadig, glad og i live. At blive fyret er en del af jobbet, og du bliver nødt til at give alt, hvad du har indtil dagen, hvor du bliver afskediget. Man skal se fremad med ren samvittighed. Han har givet alt, hvad han havde.