Carvajal: Shakhtar kan ikke bare stille sig tilbage
Dani Carvajal var den udvalgte spiller til at deltage ved pressemødet forud for Shakhtar Donetsk-kampen i morgen aften i Champions League, og her følger spanierens vigtigste udtalelser.
Om den forestående kamp sagde Carvajal:
- Vi må se, hvordan Shakhtar går ind til kampen. Udebanehold stiller sig ofte tilbage, men grundet deres behov for at få point i gruppen kan de ikke være for forsigtige. Vi skal gå ud og tage bolden fra dem og sætte dem under pres på deres halvdel for at forsøge at vinde kampen.
- Real Madrid er i stand til at slå alle hold i verden lige nu, men hvis andre hold ikke vil kalde os favoritter, er det nærmest bedre for os, da det fjerner presset. Vi vil slutte i toppen af gruppen og forsætte med at hive tre point med hjem i hver LaLiga-kamp, og så må vi se, hvad det medfører. Vi er med i toppen nu her i november, nye spillere er kommet til og også en ny træner, og holdet er stadig langt fra at præstere på sit bedste med hensyn til at spille sammen som en enhed. Det går gradvist den rigtige vej.
Om sin egen form sagde Carvajal:
- Jeg er ivrig efter at komme tilbage på mit bedste, og jeg arbejder hårdt for at nå derhen. Jeg er igen i gang med at spille kampe, og træneren gør det godt med at regulere min spilletid. Jeg håber at være tilbage på fuld kraft snart. Det her er den sværeste del, din hjerne kontrollerer alt, og det har været mit største besvær at acceptere det eller forsøge at finde en grund til den negative stime med hensyn til skader. Nu har jeg det godt og har et klart sind. Så længe der er ægte lyst, høj moral og positiv mentalitet, er jeg sikker på, at alting nok skal gå.