Misa Rodríguez vinder Zamora-pris: Tak til klubben for at satse på mig
Real Madrids målmand Misa Rodríguez kan på trods af Femeninos indtil videre korte levetid allerede skrive sig ind i Real Madrids historiebøger. Misa Rodríguez har nemlig modtaget Marcas Zamora-pris, der hylder de målmænd i La Liga og Primera Iberdrola, der har lukket færrest mål ind i en sæson.
I et opslag på Instagram takker den 22-årige målmand Real Madrid for at have satset på hende. Opslaget ses her:
Oversat til dansk skriver målmanden:
Det er en ære at modtage Zamora-prisen. Tak til klubben for at have satset på mig i opstarten af Real Madrid Feminino. Tak til min kollegaer for at have spillet en afgørende rolle, det her sker takket være jer.
Tak til alle de mennesker, der har trænet mig siden jeg første gang trådte ind i fodboldverdenen, det er også jeres fortjeneste, for uden det, jeg har lært fra jer hver især, ville jeg ikke være den, jeg er i dag.
Tak til mine forældre og min søster for at hjælpe mig med at opnå mine drømme, hvilket, I ved, ikke har været nemt. Jeg gik fra næsten at forlade fodbolden, da jeg var 14, på grund af en hjerteoperation til som 17-årig at rejse fra en ø for at udleve sine drømme på fastlandet. Tak, fordi I altid har hjulpet mig og støttet mig på afstand.
Tak bedstefar, fordi du ledte mig i retningen af målmandsposten, som du også selv besad. Jeg ved, at uanset hvor du er, så er du stolt af mig, og den her er til ære for dig.
Og tak til mine fans og følgere for aldrig at stoppe med at støtte mig hver eneste dag. I er utrolige.
Tak, tak, tusind tak til alle.