Ancelotti: Vi må se, om Hazard kan spille til højre i en 4-3-3
Carlo Ancelotti har snakket med pressen forud for aftenens kamp imod Rayo Vallecano, og her følger pressemødets vigtigste punkter.
Om sine forventninger til Real Madrids præstation sagde Ancelotti:
- Jeg forventer at se et Real Madrid-hold, der er nødsaget til at udføre en god præstation, fordi vi er oppe imod et hold, som jeg kan lide at se spille. De er et godt hold og demonstrerer deres kvaliteter. De er direkte og forsvarer sig godt. Vi skal spille med Real Madrids identitet og være i stand til at tilpasse os kampens forløb.
Ancelotti fortalte desuden følgende anekdote om spilleres forhold til udskiftningerne:
- Jeg snakkede med en spiller i går, jeg vil ikke sige hans navn, og han fortalte mig noget interessant: At nogle gange bliver en spiller skiftet ud, fordi han ikke spiller godt, og det forstår spilleren. Jeg sagde, at hvis en spiller forstår, at han ikke spiller godt, hvorfor bliver du så sur over ændringen? Og han fortalte mig, at en spiller, som ikke bliver sur over at blive skiftet ud, når han ikke spiller godt, ikke er en spiller. Jeg er helt enig. Bliv sur på træneren, ikke personen. Jeg plejede at blive sur på Capello, når han ikke spillede mig fra start, og han sagde til mig: ’Du vil forstå det, når du bliver træner’. Nu forstår jeg det.
Ancelotti forklarede desuden, at selvom de to kampe imod Shakhtar Donetsk var temmelig forskellige, var det den samme strategi:
- Vi scorede mange mål i den første kamp og ikke så mange i den anden, men strategien var den samme. Vi har en anden strategi i morgen, vi kan presse højere, fordi Rayo har andre karakteristika.
Om Eden Hazard:
- Han er ikke glad, fordi han er en kvalitetsspiller, han træner godt, han er fokuseret og fortjener at få minutter, hvilket han vil komme til. Om han spiller i morgen (i aften, red.)? Jeg ved det ikke. Det vigtigste er, at han er fokuseret. Jeg er ked af det, fordi det er ret nemt at sætte en spiller på bænken, der ikke er professionel til træning, men han er meget professionel og vil komme til at spille.
Om formationen:
- Hazard kan spille til venstre i en 4-3-3. Han har altid spillet der. Vi må se, om han kan spille til højre også. Nogle gange tror jeg, at han kan.