Casillas: Dette Real Madrid kan vinde Champions League
Marca har taget en snak med en af historiens bedste målmænd, Iker Casillas, og her udtalte Real Madrid-legenden sig om Real Madrids Champions League-chancer og en eventuel fremtidig trænergerning.
Om Real Madrids chancer i Champions League spår Casillas:
- Jeg tror, at dette Real Madrid kan vinde. Jeg synes, at der er fire-fem favoritter. Jeg mener, at Bayern München spiller ekstremt godt, både ude og hjemme, men Real Madrid har formået at få unge spillere til at fungere.
Casillas var i årevis landsholdkollega med Xavi, der er ny cheftræner i Barcelona, og det kommer ikke bag på den tidligere keeper:
- Xavi er det klareste eksempel på én, som altid har ønsket sig at blive træner. Det undrer mig ikke, at han nu er Barcelona-træner. Man kunne allerede se det i ham på vores landsholdsture.
Selv er Casillas dog ikke sikker på, at trænerhvervet passer ham:
- Jeg vil ikke være træner. Jeg ligner måske en meget blød og venlig fyr, men når jeg kom på banen, kunne jeg blive temmelig hidsig. For at være træner skal man have en bestemt karakter, og det var der nogle af mine holdkammerater, der åbenlyst havde. Men jeg ønsker at tage træneruddannelsen, men det er ikke noget, jeg har tænkt mig at gøre lige foreløbig.