Kroos-interview: Få mennesker kender mig så godt som Ancelotti

Toni Kroos har givet et interview til Real Madrid TV, og her følger tyskerens udtalelser.

Kroos siger følgende om sæsonen hidtil:
- Sæsonåbningen har været anderledes indtil nu. Vi er godt med i de turneringer, som vi som altid går efter at vinde. Vi har en ny træner, som ønsker andre ting fra os end den forrige cheftræner, og det er normalt, at man skal vænne sig til det. Det vigtigste er, at resultaterne overordnet set har været gode, men der er stadig plads til forbedring. Vi har spillet nogle rigtig gode kampe, og i andre har vi haft lidt problemer.

Om det nye Santiago Bernabéu:
- Det er allerede det bedste stadion i verden, og det vil det fortsætte med at være. Man kan se, hvordan det kommer til at se ud på billederne, og det ser fantastisk ud. Jeg kan ikke vente med at spille der.

Kroos var ude i starten af sæsonen, da han fik ordnet den skade, som han havde spillet sig igennem i dele af sidste sæson, men han slår fast, at han er kommet sig over det nu:
- Jeg har det godt, og det er jeg glad for at kunne sige. Jeg syntes, det var meget hårdt i starten af sæsonen med den skade, jeg havde, men nu er jeg i god form efter at have spillet så mange kampe i de sidste tre uger.

Om hvad der skal arbejdes på i landsholdsperioden:
- Det afhænger af hver spiller, men for mig handler det om at hvile. Jeg var ude i tre måneder, og nu har jeg spillet i de sidste seks kampe, næsten 90 minutter hver gang. Det er vigtigt at få nok hvile, men det vil ikke være alt, jeg laver, fordi jeg ønsker ikke at miste form.  

Om sit mål imod Rayo Vallecano:
- Jeg kan også lide at score mål, især på Bernabéu, men jeg er ikke ham, der scorer målene. Som midtbanespiller er det vigtigt at score fra tid til anden, men jeg synes, at jeg kan bidrage med andre vigtigere ting til holdet, og det forsøger jeg.

Kroos løftede desuden lidt af sløret for nogle taktiske overvejelser fra Carlo Ancelotti, da han omtalte sin clearing fra mållinjen i slutningen af Rayo-kampen:
- Chefen sagde, at jeg fik to mål i den uge med den, jeg clearede fra linjen imod Rayo. Det er uvant for mig at være i den position, men i denne sæson, er det der, jeg skal være, når vi forsvarer os på hjørnespark. Jeg startede med at skulle markere en modspiller, men jeg fortalte Davide (assistenttræner, red.), at jeg ikke ville gøre det godt, og at det ikke ville hjælpe holdet. Det er derfor, at min position nu er ved bagstolpen.

Om Ancelotti:
- Han kender mig rigtig godt fra sin første periode her, og jeg kender også ham ekstremt godt. Han er meget bevidst om, hvilken spiller jeg er, hvad jeg kan bringe til holdet, og hvordan jeg skal have det for at kunne give alt til holdet. Det er et godt forhold, og få mennesker kender mig så godt som ham.

Om sin rolle som midtbanespiller:
- Jeg forsøger at skabe lidt balance til holdet og få spillerne omkring mig til at være komfortable og gøre mig selv tilgængelig for dem, så jeg kan modtage bolden i svære situationer.

Om sit liv i Madrid:
- Man ved ikke meget om mig, fordi sådan ønsker jeg, at det skal være. Vi lever et meget stille liv som en normal familie.

Seneste artikler...

Annonce