Ancelotti: Har ikke problemer med Bale
Landsholdspausen er endelig slut, og Carlo Ancelotti har afholdt sit pressemøde forud for morgendagens kamp imod Granada. Her kom han ind på det pressede kampprogram, Gareth Bales nye skade og andre interessante emner.
Om holdets forfatning:
- Vi er vante til det her. Spillerne er vendt tilbage i god form. Jeg må sige, at vi nu har en meget vigtig og interessant periode. Holdet ser godt ud, vi er klar, og jeg håber, at vi kan fortsætte vores positive stime, som vi var i før landsholdspausen.
Bale var endelig tilbage fra skade, men han er nu tilbage på skadeslisten, efter han måtte udgå i pausen i en landskamp for Wales. Om det sagde Ancelotti:
- Bales situation var rimelig klar forinden. Han havde fået lov at tage af sted, de vurderede ham, og så spillede han og blev skadet. Måske var vurderingen ikke helt fyldestgørende, og nu er planen at få spilleren tilbage, fordi vi har brug for ham her, og vi tror på, at han kan være brugbar for holdet i denne sæson.
Ancelotti fortsatte om Bale:
- Bale som Wales-spiller har selvfølgelig en særlig samhørighed med sit landshold, men han ønsker at spille for Real Madrid. Han har sin personlighed, og den skal man respektere. Hvis han ikke ønsker at benytte sig af sociale medier, så skal vi respektere det. Sammen vil vi gøre alt, hvad vi kan, fordi det er ikke sandt, at vi har problemer med ham. Vi forsøger at få ham tilbage så hurtigt som muligt.
Om det tætpakkede kampprogram:
- Det er ikke første gang, at vi har skullet spille en masse kampe. Det er klart, at det er for meget, alle siger det samme. Kalenderen er for meget. Spillerne siger det, klubberne siger det, trænerne siger det. Det skal ændre sig. Der er for mange kampe, skader og lavkvalitetsfodbold.
Om holdets skadeskvaler:
- Rodrygo er tilbage, jeg tror vi har Valverde tilbage næste uge, og vi håber, at Hazard hurtigt kommer sig over sine maveproblemer. Holdet er ikke dårligt kørende rent fysisk, og jeg håber, at vi får en god stime frem til jul, fordi vi har mange virkelig vigtige kampe.
Om sig selv som leder:
- Jeg synes ikke, at jeg er en hård leder, fordi det ligger ikke til mig at være hård. Jeg har aldrig haft forældre eller undervisere, der var særlig hårde. Men jeg respekterer folk, der har den tilgangsmåde.
Ancelotti løftede desuden lidt af sløret for, hvordan forberedelserne til kampene ved brug af video fungerer:
- Vi bruger videoer meget, fordi vi har ikke tid til at arbejde intenst med det på banen. Militão kom tilbage i går, og jeg skal vise ham videoer af, hvad han har gjort godt eller mindre godt. Det er korte videoer, omkring 10-15 minutter lange. Min assistent laver dem. De laver typisk en individuel video til hver spiller, ikke bare forsvarsspillerne, og derefter laver vi en kollektiv video for at arbejde på defensive og offensive aspekter.