Ancelotti om Ballon d'Or: Ville have valgt Benzema

Ancelotti pressemode

Carlo Ancelotti har snakket med pressen forud for den udsatte kamp i morgen aften imod Athletic Club, og vi har samlet højdepunkterne her.

Om selve kampen:
- Det bliver en krævende kamp for os, det bliver ikke anderledes end Sevilla-kampen. Vi skal være afklarede i vores offensive spil og få balancen på plads, fordi de spiller direkte. Balancen bliver vigtig.

Om Ballon d’Or-kåringen:
- Vi skal give Ballon d’Or-kåringen den værdi, den fortjener. Messi vandt den, og han er stadig en god spiller. De individuelle priser er vigtige for spillerne, og de er en motivationsfaktor, men det betyder ikke noget, hvis de ikke vinder. Jeg håber, at en Real Madrid-spiller vinder næste år. Benzema har haft en forrygende sæson, han endte som nummer fire og har nu motivationen til at spille og træne for at vinde den.

Ancelotti havde mere at sige om den prestigefulde pris:
- Jeg kommer ikke til at stemme på en spiller, der ikke spiller for Real Madrid. Hvis jeg skulle vælge den bedste spiller, ville jeg have valgt Benzema. Min nummer to havde være Vinícius, Courtois som nummer tre, Casemiro fire, Kroos fem, Camavinga seks.

Ancelotti slår desuden fast, at han ikke nødvendigvis roterer i morgen aften:
- Holdet er i god form, og jeg roterer ikke bare for rotationens skyld. Hvis en spiller er træt, er det bedst at undgå at risikere noget. Med hensyn til at se om en spiller er okay og har kommet sig, så er det en vurdering, jeg skal lave hver dag.

Ancelotti indikerede desuden, at der er ting at arbejde på i defensiven. Efter at have rost Éder Militão, David Alaba og Nacho sagde han:
- Vi skal forbedre os, fordi til tider arbejder de fire (firebackkæden, red.) ikke godt sammen, når den ene falder tilbage og en anden stepper frem. Vi skal arbejde dag ud og dag ind for at få dem alle fire til at være på bølgelængde på samme tid.

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.