Casemiro om Real Madrids brasilianere: Vi skal forblive ydmyge

Casemiro var den udvalgte Real Madrid-spiller til at deltage i pressemødet forud for Champions League-kampen i morgen aften imod Inter, og her følger de vigtigste punkter, som brasilianeren udtalte sig om.

Han forklarede overvejelserne omkring holdets fysiske formåen således:
- Folk snakker ofte om hvile, de er bekymrede. Vi har en teknisk stab, vi har Pintus… og de kigger altid på det hele. Jeg er et menneske, ikke en robot, og de bekymrer sig om hvile og om, hvornår og hvor meget jeg kan spille.

Om Real Madrids unge brasilianere:
- Jeg fortæller dem altid, at de kommer fra en anden slags fodbold. Tilpasning er svært for os, men jeg siger, de skal nyde oplevelsen. Det er fantastisk, hvad brasilianerne har opnået denne sæson, men vi skal forblive ydmyge og fortsætte med at nyde det.

Adspurgt ind til om Kylian Mbappé og Vinícius kan passe sammen, svarede Casemiro:
- Det er svært at snakke om Mbappé, fordi han ikke er en af vores spillere, men vi skal være ærlige og sige, at han er en stor spiller. Alle, som elsker fodbold, beundrer ham. Jeg tror, at han ville være kompatibel med enhver spiller i verden. De spiller begge på et utroligt niveau.

Om at erstatte Sergio Ramos og Raphaël Varane med Éder Militão og David Alaba:
- Det er svært at snakke om dem, fordi de var del af en æra i denne klub, og de vil altid blive husket. Sergio var kaptajn, og Varane var endnu en stor spiller, de vandt alt i denne klub. Det er klart, at Militão og Alaba er faldet godt til og har gang i en stor sæson. Militão har vendt det hele meget hurtigt, og Alaba viser sig at være den spiller, vi vidste, han ville være. Vi har også Nacho, som arbejder hårdt og altid leverer, når han bliver valgt, og Vallejo, som arbejder hårdt og er del af truppen.

Om at mangle Karim Benzema imod Inter:
- At Karim er ude betyder, at vi mister den bedste 9’er i verden. Vi har Jovic og Mariano, som allerede har spillet der. Luka spillede en flot kamp den anden dag, især fordi han ikke spiller meget, og det er svært at komme ind.

Seneste artikler...