Diomande tager afsked med RB Leipzig: "Real Madrid er en barndomsdrøm"
Yan Diomandé har taget afsked med RB Leipzig efter skiftet til Real Madrid. Den ivorianske offensivspiller delte en længere besked på Instagram, hvor han takkede den tyske klub for den tillid, han fik, og for den udvikling, der har ført ham til Estadio Bernabéu.
Diomandé lagde særligt vægt på, at RB Leipzig troede på ham på et tidspunkt, hvor han endnu ikke havde slået sit navn fast på den internationale scene.
"Jeg er utrolig taknemmelig. Klubben og ledelsen troede på mig for et år siden, da jeg kun havde spillet ganske få kampe som professionel. De viste mig tillid og gav mig muligheden for at bevise mit værd på højeste niveau."
Hurtig udvikling i Tyskland
Den 20-årige ivorianer fremhævede også, hvor stor betydning opholdet i Bundesligaen har haft for hans karriere.
"Jeg fik mulighed for at etablere mig i en af Europas bedste ligaer, spille mig på Elfenbenskystens landshold og repræsentere mit land ved VM. Intet af dette ville have været muligt uden RB Leipzig, og derfor vil jeg altid være klubben taknemmelig."
Diomandé nåede kun en enkelt sæson i den tyske klub, men udviklede sig hurtigt til en spiller, der vakte interesse hos flere af Europas største klubber, inden Real Madrid sikrede sig hans underskrift.
Samtidig lagde Diomandé ikke skjul på, hvad skiftet til Real Madrid betyder for ham.
"At skrive under med Real Madrid er en barndomsdrøm, der er gået i opfyldelse."
Han takkede samtidig RB Leipzig for samarbejdet omkring transferen, selv om han fortsat var på kontrakt med klubben, og sendte også en særlig hilsen til fansene.
"Jeres passion, jeres tro på mig og jeres opbakning har betydet mere, end ord kan beskrive."
Ser frem mod et nyt kapitel
Diomandé afsluttede sin afsked med et blik mod fremtiden, men understregede samtidig, at tiden i Leipzig vil have en særlig plads i hans karriere.
"I dag begynder et nyt kapitel. Det er aldrig let at tage afsked, men jeg glæder mig til det, der venter, og jeg vil altid se tilbage på min tid i Leipzig med stor stolthed. Denne klub vil altid have en særlig plads i mit hjerte. Hvem ved? Måske mødes vi igen en dag i Champions League."
Med afskeden retter Yan Diomandé nu fuldt fokus mod sin første sæson som Real Madrid-spiller, hvor han skal forsøge at spille sig til en plads i José Mourinhos trup.