Ancelotti: Spillerne og træneren tog en ekstra fridag
Carlo Ancelotti var naturligvis skuffet over dagens uventede bump på vejen og efter kampen sagde han følgende:
- Det var tydeligt, at holdet tog en ekstra feriedag og træneren også. Vi reagerede godt i de ti minutter efter scoringen, men så blev vi nervøse og tabte bolde og dueller. Vi forærer det første mål fra en spiller, som ellers er fokuseret. Jeg synes ikke, at der er så meget at sige til denne kamp, vi tog en feriedag ekstra. Det lignede ikke det hold, der sluttede 2021 af. Mindre koncentration, mindre fight. Uafgjort havde været rimeligt, for vi fortjente ikke at tabe. Men vi forærede et mål væk og tabte og det kan være et opmærksomhedspunkt. I går efter træningen fortalte jeg spillerne, at jeg godt kunne lide den måde, de havde været på, fokuserede og fightende. Det er ikke en kritik, for træneren kunne også være på ferie i dag. Vi fører fortsat og der er ikke sket en tragedie, vi fortsætter med masser af motivation.
Real Madrid spiller på onsdag Copa del Rey mod Alcoyano, inden Valencia venter i næste runde.