Ancelotti: Vil vinde Copa del Rey
I morgen aften træder Real Madrid ind i Copa del Rey med kampen imod Alcoyano, som man blev slået ud af på samme stadie i turneringen i sidste sæson. Real Madrid har generelt ikke været stærke i cuppen de senere år, men skal man tro Carlo Ancelotti, skal der blive lavet om på det nu.
På dagens pressemøde sagde italieneren:
- Det er en anderledes kamp, fordi det afgøres på én kamp, og vi spiller ude. Det er en vigtig turnering for os. Det er ikke en potentiel bananskræl, men det kommer til at være en anderledes kamp på grund af den turnering, vi spiller i. Målet er at vinde turneringen, og det bliver en kamp, hvor vi skal være på vores bedste.
- Det kommer til at kræve koncentration, at vinde dueller og være fokuserede på dødbolde. Det vil vi vise i morgen. Vi har spillere, der har problemer efter Getafe-kampen som Benzema, Mendy og Modric. Jeg vil give Lunin minutter, og derfor er Courtois heller ikke med.
Ancelotti understregede flere gange nødvendigheden af koncentration, og hertil tilføjede han:
- Jeg kommer til at stille med det stærkest mulige hold. Jeg har ikke set kampen i sidste sæson imod Alcoyano. Jeg ved, hvad der skete, fordi spillerne har fortalt mig det. Det er et åbent sår, fordi det kom på et svært tidspunkt i sæsonen. De ved, hvad der skete og hvad, der kan ske i morgen.
Om januars transfervindue:
- Vi tænker ikke på, om nogen forlader os, eftersom ingen har bedt om det, og balancen i truppen er ret godt. Jeg har ikke problemer med nogen. Alle træner godt og ønsker at være involverede. Jeg tror ikke, at der vil være nogle afgange i januar.
Om Dani Ceballos:
- Han er klar og kan få chancen. Jeg kan lide ham som spiller og hans karakter på banen. Han kommer til at være vigtig for os i anden halvdel af sæsonen, fordi han har en Real Madrid-spillers kvalitet.
Om Vinícius:
- Vinícius er tilbage i morgen, men han bliver her (i Madrid, red.) for at forberede sig til kampen imod Valencia efter at have gået gennem Covid-19-protokollen.
Ifølge den italienske spilleragent, Giovanni Branchini, har Real Madrid smidt et bud på 50 millioner euro for at hente Kylian Mbappé allerede her i januar, men Ancelotti afviste at tale om det:
- Det er ikke godt, at snakke om en spiller, der ikke er her. Jeg har et rigtig godt forhold til Branchini, fordi han er en italiensk ven, men jeg vil ikke snakke om det her.
Om Gareth Bale:
- Han er ikke skadet. Han har det ikke godt og arbejder på egen hånd. Jeg ved ikke, om han spiller imod Valencia, men jeg kommer til at tage ham med til Saudi Arabien for at se, om han er klar til den spanske Super Cup. Bale er dedikeret, og han har seks måneder tilbage af sin kontrakt og ønsker at respektere det.