Ancelotti: Vi skal spille som før julepausen

Real Madrid skal i morgen aften komme tilbage på sporet i LaLiga, når Valencia gæster Estadio Santiago Bernabéu. Carlo Ancelotti har snakket med pressen forud for kampen, og her havde han vanen tro mange spændende iagttagelser.

Han sagde overordnet om opgøret:
- Det er en kamp imod et hold, der er inde i en god periode og er godt organiserede. Vi er nødt til at komme tilbage til at spille, som vi gjorde før julepausen. Holdet er i ret god forfatning, vi har et par spillere tilbage, som var ude med småproblemer, og vi er fokuserede på at tage de tre point.

Real Madrid har trukket Elche i ottendedelsfinalen i Copa del Rey, og om det sagde Ancelotti:
- Vi må ikke tage let på det, for alle ved, at Copa del Rey er vigtig for alle hold. Alle er begejstrede for denne turnering. Det er en kamp, som vi skal forberede os ordentligt på, og den er hårdere, fordi vi spiller ude.

Vinícius er tilbage i morgen aften, og selvom det glæder Ancelotti, ville han ikke ligefrem beskrive holdet som afhængigt af brasilianeren:
- Jeg synes, at det er lidt for meget at antage, at Real Madrid er afhængig af ham. Vi har en spiller, som har gjort det fantastisk i den første del af sæsonen og har hjulpet os med at vinde kampe, ligesom Benzema og Militão har gjort. Han er tilbage i god form, og det er vi alle glade for. Vinícius giver muligheden for at løbe i dybden, han er stærk i én-mod-én-dueller, han er hurtig på kontraangrebene og scorer også mål. Det er åbenlyst, at hvis du giver ham plads, så kan han være meget, meget farlig.

Om Fede Valverde:
- Han har sin rolle på holdet. Nogle gange er det en vigtig rolle, andre gange mindre vigtig, men han har en rolle at spille. Han er en spiller, som jeg stoler fuldt på, fordi han har så meget kvalitet. Jeg forventer ikke mere af ham, end hvad han allerede gør. Det er sandt, at han måske ikke har spillet så meget på det seneste, som han gjorde tidligere, men det skyldes konkurrencen i Real Madrid. Modric, Casemiro og Kroos har fået mere spilletid indtil videre, men jeg er tilfreds med alle gutterne, som har spillet mindre end de tre.

Om Eden Hazard:
- Lige nu er det, han mangler, at komme tilbage og spille med samme selvtillid, som han plejede at vise. Han nærmer sig sit bedste, og jeg håber, at vi snart får ham at se på banen igen.

Ancelotti havde desuden en interessant betragtning om autoritetsbegrebet i dagens fodbold og samfund. Om respekten for træneren sagde han:
- Det er ikke et sportsligt anliggende, det er socialt. Forholdet har ændret sig i takt med, at generationerne skifter. Jeg synes ikke, at den respekt, jeg havde for min far, er den samme, som min søn har for mig. Min respekt for mine lærere er ikke den samme, som hvordan elever respekterer deres lærere i dag. Verden har ændret sig. Det er ikke besværligt, bare anderledes. Det er en generation med mindre respekt for autoriteter.

Om Gareth Bale:
- Han er ikke klar til Valencia-kampen, og det samme gælder Mariano, Jovic og Carvajal. Med det sagt rejser Carvajal dog med til Saudi Arabien (til den spanske Super Cup, red.), fordi han kan blive klar til kamp, og jeg tror, at Jovic gør det samme, selvom vi ikke vil presse ham. Dem, som vi virkelig skal vurdere nærmere, er Mariano og Bale. Bale har et rygproblem, det er en mindre forstrækning, og han er ikke tilpas. Han kan ikke presse sig selv 100%, og vi kan ikke bruge ham, før han er 100% klar.

Til Alcoyano-kampen blev Dani Ceballos fanget af kameraerne tydeligt frustreret over Carlo Ancelotti, og italieneren var ikke bleg for at forklare situationen:
- Det er hvad, der sker, når en spiller er ivrig efter at spille og ønsker at komme tilbage. Jeg ville give Ceballos spilletid, hvilket jeg forklarede ham. Jeg mente ikke, at det efter en skade var den rette kamp for ham på et stadion, hvor han kunne få problemer, men han ønskede stadig at spille. Så da jeg tænkte, at jeg ville skifte ham ind, var der fem minutter tilbage, og jeg ventede lidt længere. Jeg fortalte ham, at han måske havde ret, og han blev nok lidt sur, men det var alt, det var. Jeg har tiltro til ham.

Seneste artikler...