Ancelotti om Asensio: Får kun 45 minutter på banen, hvis han ikke spiller godt

Real Madrid vandt overbevisende over Valencia i går aftes med 4-1, og det var naturligvis en tilfreds italiensk cheftræner, der snakkede med pressen efterfølgende.

Her sagde Carlo Ancelotti om præstationen:
- Vi spillede godt og er fortjente vindere. Vi åbnede scoringen med et straffespark, hvilket hjalp os. Det var en komplet præstation. Vi havde et par problemer defensivt tidligt i kampen, men fra den halve time og frem skabte vi en masser chancer, og Modric ramte overlæggeren. Vi fortjente at vinde.

- Vi skal tage det kamp for kamp og se, hvordan spillerne har det efter hver kamp. Vinícius var tilbage og udførte et flot stykke arbejde. Det var ikke hans driblinger, der stod frem i dag (i går, red.), men han scorede målene, to angribermål. Karim (Benzema, red.) er den samme som altid, han er i stor form.

Der var også roser til Marco Asensio, der spillede en flot kamp:
- Han spillede rigtig godt, meget bedre end imod Getafe. Hvis han spiller godt, får han alle 90 minutter, og hvis han ikke gør, så spiller han 45 som imod Getafe. Han spillede på samme niveau som Benzema og Vinícius, og vi så, hvad det gav os.

I forlængelse af roserne til Asensio blev Ancelotti spurgt ind til, om gårsdagens fronttrio nu er hans foretrukne, men det ville han ikke lægge sig fast på:
- Jeg mener ikke, at de er urørlige, fordi alle kampe er forskellige. I dag (i går, red.) gjorde de det rigtig godt, men jeg skal også vurdere spillere som Rodrygo, som altid bidrager med meget, når han spiller. Vi er heldige at have disse spillere.

Om hvorvidt der var straffespark til Casemiro:
- Det kan jeg ikke svare på, for jeg så ikke forseelsen så godt. Men den så åbenlys ud fra distancen.

Om den spanske Super Cup, som Real Madrid træder ind i på onsdag med kampen imod Barcelona:
- Barcelona vil altid være vores rivaler, en Clásico er ingen nem opgave. I teorien er vi måske favoritter, men det er på banen, at det udspiller sig i praksis. Vi starter fra 0-0, og begge hold vil give alt, hvad de har derude. Det er en vigtig turnering og den første chance for begge hold for at vinde noget i denne sæson. Det betyder ikke noget, om vi er favoritter.

Om skader og corona:
- Så vidt jeg ved, er hele holdet blevet vaccineret. Vi skal se nærmere på Mariano og Bale. Carvajal er okay, og Jovic har testet negativ og kan rejse med.

Seneste artikler...

Annonce