Benzema fjerde spiller til at nå 300 mål for Real Madrid

Karim Benzema rundede i går aftes de 300 scoringer i Real Madrid-trøjen, da han sparkede straffesparket sikkert i kassen, og senere scorede han også sit mål nummer 301 på elegant vis. Scoringerne er kommet i løbet af 584 kampe, og han modtog efter kampen en trøje fra Florentino Pérez som anerkendelse for præstationen.

Benzema sagde følgende ved overrækkelsen af trøjen:
- Jeg er stolt over at nå dette tal for denne klub. Det gør mig virkelig glad, fordi for mig er denne klub den bedste i verden.

Franskmanden kommenterede også på kampbilledet imod Valencia:
- Vi spillede rigtig godt i dag (i går, red.). Efter nederlaget til Getafe vandt vi i cuppen (imod Alcoyano, red.), og i dag viste vi os godt frem foran fansene. Det var lige i den første halvleg. Ingen kampe er nemme. Modstanderen ønskede også at vinde, men i sidste ende tog vi sejren, og det er det vigtigste for os.

Der var også en kommentar til partnerskabet med Vinícius oppe foran:
- Hvis vi kan hjælp holdet med mål og assists, så gør vi det i alle kampe. Jeg har det altid godt med Vinícius, og jeg er her for at hjælpe ham. Han har stort potentiale, som kan føre ham endnu højere, og han er en fantastisk spiller for os.

Benzema er den blot fjerde spiller i historien, der runder 300 mål for Real Madrid. Alfredo Di Stéfano står på 308, Raúl på 323 og Cristiano Ronaldo på 451. De nu 301 en kasser er fordelt på 209 i LaLiga, 64 i Champions League, 21 i Copa del Rey, tre i VM for klubhold, tre i den spanske Super Cup og én i den europæiske Super Cup.

Benzema er desuden startet inde i alle de fire Champions League-trofæer, han har vundet. Derudover har han haft en fod med i følgende trofæer: Fire VM for klubhold, tre europæiske Super Cups, tre LaLiga-titler, to Copa del Rey og tre spanske Super Cups.  

Seneste artikler...