Ancelotti: Holdet er vant til disse kampe og øjeblikke
Real Madrid kan vinde sæsonens første titel i morgen aften, hvor der er finale i den spanske Super Cup. Athletic Club er modstanderen, da baskerne slog Atlético Madrid i semifinalen, og her følger, hvad Carlo Ancelotti havde at sige om kampen på dagens pressemøde.
Først og fremmest slog italieneren fast, at Real Madrid-spillerne er kommet ovenpå igen efter 120 tandudtrækkende minutter imod Barcelona:
- Holdet er kommet sig godt, vi har trænet godt og har ingen fysiske problemer. Der er tvivl om Alaba og Asensio, og vi skal vurdere dem i aftenens træningssession. Vi skal analysere modstanderen. Vi kender hinanden godt, fordi vi spillede to gange imod hinanden på en måned, én gang i Madrid og én gang i Bilbao. Det kommer til at være en hård kamp, præcis som de andre var. Vores tilgang vil være anderledes end i semifinalen, fordi Athletic har andre karakteristika end Barcelona.
Om at stå i en finale:
- Jeg er ekstremt glad for at være med i denne periode, jeg er meget begejstret. At være tilbage i en finale er noget særligt, og endnu mere når det er med Real Madrid. Dette hold er vant til disse slags kampe og øjeblikke.
Ancelotti fortalte desuden lidt om sit syn på tilgange til kampe, hvor hans pragmatisme især skinnede igennem:
- Jeg respekterer alle – alle aspekter af fodbold skal respekteres. Måske ønsker man at holde på bolden, fordi man har større chancen for at vinde og fremvise en identitet. Imod Cádiz for eksempel gjorde de livet svært for os. Der er ingen magisk tilgang, som garanterer en sejr. Det perfekte system eksisterer ikke. Du vinder ikke hver gang, bare fordi du holder på bolden eller spiller på kontra. En kamp kan også blive vundet på dødbolde. Hvis vi spiller defensivt én dag, betyder det ikke, at vi er et defensivt hold. Vi har scoret flere mål end alle andre hold i LaLiga.
Ancelotti fortsatte:
- Det glæder mig at høre, at Real Madrid spiller godt på kontra, fordi det er ikke nemt. Du skal spille direkte og have spillere, der kan lægge afleveringen i det perfekte øjeblik, samt angribere, som møder bolden på det helt rigtige tidspunkt. Ved vores tredje mål imod Barcelona havde vi seks spillere i feltet, ikke bare én. Vi vandt ikke på grund af en lang aflevering til Vinícius. Der var tre-fire korte pasninger. Det er et velkonstrueret kontraangreb. Det glæder mig, hvis folk siger, at vi spiller på kontra.
Om håndteringen af skader:
- Jeg har aldrig satset med en spiller, som ikke føler sig fuldstændig klar. Vi forcerer ikke noget med nogen. Nacho og Rodrygo gjorde det godt.
Om Ferland Mendy:
- Jeg tænker tilbage på hans fremvisning imod Alves på det andet mål (imod Barcelona, red.). Han er en solid spiller. Nogle gange tager han risici, og det hjælper os med at bringe bolden fremad. Han er meget stærk i én mod én, han gør det godt. Han var en af de bedste spillere imod Barcelona, hvis man spørger mig.
Om Vinícius:
- Han kommer til at få plads på kanten, og vi flytter ham også lidt indad, så han kan hjælpe Benzema. Det gjorde han godt imod Valencia. Det handler ikke kun om hans én mod én-kvaliteter på kanten.
Om Karim Benzema:
- Han har ikke ændret sig, han er ydmyg som altid. Det, der har ændret sig, er, at de andre ser ham. De ser ham mere som en leder. Jeg tror, at folk ser anderledes på ham, end de gjorde for seks år siden.
|
|