Tilfreds Ancelotti: Vi skal fortsætte

ancelotti presse spansk super cup

Real Madrid vandt i går aftes sæsonens første trofæ, da Athletic Club blev slået temmelig overbevisende med 2-0 efter scoringer af Luka Modric og Karim Benzema. Det var selvsagt en tilfreds italiensk cheftræner, der udtalte sig til pressen efterfølgende.

Her sagde Carlo Ancelotti om trofæet:
- Vi fortjente at vinde trofæet baseret på de to kampe, vi har spillet her. Kampene var forskellige, men det var gode kampe. Vi skulle spille anderledes i denne kamp og spillede godt i de første 70 minutter. Vi kontrollerede boldbesiddelsen og forsvarede os meget godt. Vi faldt længere tilbage bagefter, men det sker i en finale. Jeg er meget tilfreds og glad, og vi skal fortsætte.

Om sin trup:
- Jeg kan tage meget med fra i dag (i går, red.). Først og fremmest har vi en virkelig god trup. Holdånden er også god. Vi er stærke nok til at kæmpe med om det hele. Jeg kan lide at se dette hold spille. Vi kan spille på forskellige måder, og det er dette holds styrker. Kroos og Modric er ikke de bedste med hensyn til at forsvare, men de er meget dedikerede.

Ancelotti blev desuden bedt om at sammenligne sine to perioder i Real Madrid:
- Det er to forskellige perioder, men det, der er ens, er holdets kvalitet. Fundamentet er nogenlunde det samme. Cristiano (Ronaldo, red.) er her ikke nu, men vi har Vinícius og Rodrygo, som er unge og spiller rigtig godt. Vi spiller lidt anderledes end under mit første ophold her.

Om holdets forfatning:
- Holdet har arbejdet meget hårdt i de sidste to kampe, så det er normalt at være træt. Vores næste kamp er på torsdag, vi skal komme os, men holdet har så meget kvalitet, at selv hvis nogle spillere er trætte, kan andre komme ind. Vi kan forberede os godt på torsdagens kamp. Jeg er ikke træt af at vinde, fordi det sidste trofæ, jeg vandt, var Super Cuppen med Bayern, og jeg havde ikke vundet noget i et stykke tid. Vi gør vores bedste for at vinde det næste trofæ.

Om Rodrygo og Marco Asensio:
- Hver spiller har sine karakteristika. Jeg mener ikke, at Rodrygo har brug for mere selvtillid, fordi jeg har givet ham alverdens selvtillid, og det er hvad, han fortjener. Nogle gange spiller han, andre gange gør Asensio. Og denne konkurrence mellem de to hjælper holdet. Rodrygo spillede rigtig godt i første halvleg. Han var en trussel og havde overhånden mod sin modspiller. Han er ung og vil forbedre sig meget.

Om Marcelo:
- Marcelo har været påvirket af Mendys ankomst, men han er stadig topprofessionel og en meget vigtig spiller for truppen. Jeg gav ham ingen form for almisse. Der var ikke lang tid tilbage, og jeg havde behov for at dække til på venstrekanten. Hans attitude hver dag betyder, at han fortjener flere minutter.

Seneste artikler...

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.