Bevæget Joan Laporta: Jeg lærte meget af Paco Gento

Barcelonas præsident, Joan Laporta, var i går forbi Estadio Santiago Bernabéu for at tage afsked med Paco Gento.

Barcelona-præsidenten var tydeligt berørt og han sagde følgende til Real Madrid TV:

- Jeg havde det held at lære ham at kende under de officielle middage, som klubberne har op til kampene. Sandheden er, at jeg lærte meget af Gento om, hvordan man bærer rivaliteten mellem to så store klubber som Barcelona og Real Madrid. Han var meget ligetil og han havde en snedighed over sig, som jeg lærte meget af. Over alt det, at vi er to klubber som kæmper om de samme trofæer, så er der personerne og det var en oplevelse at have lært ham at kende. Jeg er her som repræsentant for Barcelona og naturligvis også på egne vegne, for vi ønsker at vise vores støtte til Familien Madridista over Paco Gentos død. Ud over et verdenskendt talent som spiller, så var han også en af dem, der ophøjede fodbolden. Gento havde den evne, at han ud over sine fodboldmæssige kvaliteter også var meget hurtig. Og han var stærk. Han var referencen for den fødte kantspiller og sammen med Puskas og Di Stéfano var han en reference overalt i verden.

Seneste artikler...

Annonce