Ingen Palmeiras-snyd med Endricks alder

RealMadrid Logo

”Endrick. Han er ikke 15 år. Det er helt sikkert.”

Nogenlunde sådan har det lydt i kommentarsporene på vores Sociale Medier i dag om Palmeiras unge stortalent, som har imponeret voldsomt ved Copinha20 i den seneste tid og blev kåret som turneringens bedste spiller og han bringes på banen som et varmt emne i Real Madrid i fremtiden.

Men på Madridista.dk kan vi naturligvis ikke leve med den påstand, at han ikke skulle være 15 år gammel, som han er anført til at være, så derfor har vi taget kontakt til Peter Arnholdt fra ”Brasserbloggen – En fodbolddansker i Belohorizonte”, som har fulgt turneringen og Endrick tæt.

Han siger:
- Jeg har ingen grund til at anfægte fødselsåret. Jeg er sikker på, at Palmeiras har helt styr på det. Palmeiras er en gigant, som skal spille VM for klubhold i næste måned.

Peter Arnholdt erkender dog, at der har været fortilfælde i brasiliansk fodbold, men han knytter denne kommentar til det:
- Vi har set nogle 'katte' i brasiliansk fodbold, betegnelsen for spillere, som bruger lillebroders id for at kunne spille med meget yngre spillere og dermed brillere, men det er typisk i de små klubber.

Om Endrick og træningen i Palmerias fortæller han endvidere:
- Han er 1,73 høj, men er da udstyret med en imponerende fysik. Jeg mener, at hans tophastighed blev målt til 36 km/t. Jeg kender ikke til hans træningsprogrammer, men Palmeiras er en klub, der vægter hurtige og fysisk stærke spillere højt. Det er også derfor, at deres ungdomshold kan spille den omgang turbofodbold, som de præsterer.

Peter Arnholdt fortæller endvidere, at kun Gabriel Veron er målt til at være hurtigere end Endrick i Palmeiras og han er desværre blevet bremset en del af skader, men her vil man bruge erfaringerne fra Veron til at undgå, at Endrick ryger ind i samme problemer og derfor vil man ikke springe nogle etaper over med Endrick, som man gjorde med Veron.

Det stemmer fint overens med succestræner Abel Ferreiras ord for nylig, hvor han afviste, at Endrick skulle med til VM for klubhold:

- Det er vigtigere, at han kommer med familien til Disneyland end til VM med Palmeiras´ professionelle hold.

Seneste artikler...

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.