Ancelotti: Vil ikke risikere noget med Benzema

Efter en mærkværdig landsholdsperiode, hvor kun de sydamerikanske spillere skulle i aktion, skal Real Madrid i morgen aften omsider i aktion igen, når man møder Athletic Club på udebane i kvartfinalen i Copa del Rey.

Ancelotti sagde følgende på dagens pressemøde om kampen:
- Det er en meget vigtig kamp for. Det er en kvartfinale i en turnering, som vi er virkelig begejstrede for. Det bliver en meget svær kamp og en fantastisk atmosfære på San Mamés imod en stærk modstander, og vi skal spille op til vores bedste. Vi har spillet mange gange imod Athletic i sæsonen, og vi har gjort det godt i hver kamp. Det har været tætte kampe, og selvfølgelig skal man spille op til sit bedste for at vinde på San Mamés.

- Athletic kommer ikke til at ændre på måde, de spiller på, og det gør vi heller ikke. I de tre forrige kampe har vi forsøgt at vise vores kvalitet på banen ligesom Athletic. Defensiv dedikation, intensitet… vi har gjort det godt i de forrige kampe, men i morgen er en helt andet historie, fordi det er en Copa del Rey-kvartfinale. Det bliver meget hårdt.

Om spillerne, der har været afsted med landsholdet:
- Vi skal vurdere spillerne, som kommer tilbage og har spillet. Casemiro spillede ikke (natten til onsdag, red.), og Rodrygo spillede kun lidt. Det skal vi se på i dag. Hvis de bare er lidt trætte, kan de rejse med, fordi vi har måske behov for dem i nogle minutter i anden halvleg eller i ekstratiden, hvis det går sådan. Hvis det bare er træthed, så rejser de med.

Om valget af målmand:
- Jeg har ikke besluttet mig endnu. Vi ser måske Courtois spille, fordi jeg har aldrig sagt, at Lunin kun vil spille cup-kampe. Lunin kan også spille i LaLiga. Jeg beslutter mig i morgen for, om jeg går med Courtois eller Lunin, og så må vi se i de fremtidige kampe derefter.

Om Karim Benzema, der trak sig med en skade efter en times spil i holdets sidste kamp:
- Vi ved det ikke i øjeblikket, fordi han har kun trænet individuelt indtil videre. Han har det godt, og jeg tror, at han træner med holdet i dag, og så beslutter vi os for, om han rejser, og om han skal spille. Vi vil ikke risikere noget, hvis lægerne siger god for ham, så spiller han. Hvis ikke, så spiller en anden. Det er en ret nem beslutning.

Om venstrebackpositionen, hvor både Ferland Mendy og Marcelo er ude, mens Miguel Gutiérrez netop er kommet tilbage fra corona:
- Vi har to muligheder; Alaba og Nacho. Jeg ved, hvem jeg vil benytte, men jeg siger det ikke. Det afhænger ikke af, hvorvidt Nico Williams eller Berenguer spiller, det handler om, hvad vi vil gøre på venstrekanten. Nacho er mere defensiv og mindre vant til positionen. Vi kan gå mere defensivt for at stoppe Nico Williams, men Alaba giver os mere med bolden.

På højrebacken lysner det til gengæld ifølge Ancelotti:
- Carvajal har det fint, han er klar. Det er sandt, at han ikke har spillet meget, men han er i stand til at spille. Lucas (Vázquez, red.) har færdiggjort alle kampe, han har spillet i.

Ancelotti blev spurgt, om Gareth Bale og Eden Hazard kan få spilletid, og her svarede han:
- Ja, det er muligt, for de har det fint ligesom Asensio, som er kommet sig helt. Det er klart, at Vinícius og Rodrygo lige er kommet tilbage, men de er 20 år gamle, ikke 60 ligesom mig. De kan nå at komme sig. Men Hazard og Bale er klar til at spille.

Seneste artikler...